Kliknij w poniższy link, aby skorzystać z materiałów do samodzielnej pracy, które będą na bieżąco aktualizowane.
https://docs.google.com/document/d/1yXKm2SZT67xz172sH2N48rUFfRQsXhj-Bikc2hlyDgA/edit
zajęcia korekcyjno kompensacyjne O
zajęcia korekcyjno kompensacyjne A
Kliknij w poniższy link, aby skorzystać z materiałów do samodzielnej pracy, które będą na bieżąco aktualizowane.
https://docs.google.com/document/d/1GBajG67s3UaHU9QBLGrYBrBJvG8h5SIbcYSl5ehgrGs/edit?ts=5e6fc1c5
zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Materiały do zajęć od 26III do 7IV zostaną umieszczone w linku poniżej:
https://docs.google.com/document/d/1spllVxSwheyehA5ppVg9aHVaE3Swgn7EictWt04tAq4/edit?ts=5e7bafc8
Drodzy Uczniowie.
W związku z zaistniałą sytuacją proszę o systematyczne korzystanie z udostępnianych materiałów.
Bardzo proszę o systematyczne rozwiązywanie zadań i odsyłanie na adresy e-mail nauczycieli danego przedmiotu, które są umieszczone na stronie internetowej szkoły.
Pozdrawiam i życzę owocnej nauki
Wychowawczyni
Materiały do pracy w dniu 24.04.2020r.
Wychowanie Fizyczne
Ponieważ pojawiły się pytania związane z wyskokiem dosiężnym, wyjaśniam jeszcze raz, jak należy dokonać pomiaru.
Osoby, które już wykonały test, nie wysyłają wyniku po raz drugi.
Wyskok dosiężny to test, który sprawdza nasz wyskok pionowy w górę. Można powiedzieć, że w ten sposób sprawdza moc i siłę naszych nóg.
Jak się przygotować do wyskoku?
Zacznijmy od kilku ćwiczeń ogólnorozwojowych i wzmacniających całe ciało. Te najlepiej przygotują nas do wyskoku.
Przysiad. To bardzo ważne i podstawowe ćwiczenie wzmacniające. Dzięki niemu będziemy mieć silne nogi, które umożliwią nam wysoki wyskok. Jak zrobić prawidłowo przysiad? Musimy rozstawiać nogi na szerokość bioder. Następnie schodzimy do pełnego przysiadu, oznacza to, że schodzimy jak najniżej do ziemi. Kolana nie mogą wyprzedzać naszych stóp.
Półprzysiad i ćwierć przysiad. Te ćwiczenia można potraktować wymiennie. Jak łatwo się domyślić schodzimy do połowy przysiadu lub do jednej czwartej pełnego zakresu ruchu. Nasze stawy i mięśnie pracują tutaj w niepełnym zakresie ruchu. Kształtujemy tak prawidłowy wzorzec ruchowy, prawidłową postawę do wyskoku.
Jak dokonać pomiaru?
Skok dosiężny polega na tym że stajesz przy pionowej ścianie /druga osoba dokonuje pomiar/, rękę wyciągasz do góry i mierzysz ile masz cm z wyciągniętą ręką. Odsuwasz się 15 cm od ściany i skaczesz do góry klepiąc ręką w ścianę jak tylko najwyżej możesz. (Przykład: uczeń ma 150 cm, gdy rękę podniesie do góry to ma 190 cm, a gdy skoczy to dotyka ręką 225 cm.
225 - cm - 190 cm = 35 cm - wynik skoku dosiężnego)
Matematyka
Klikając w poniższy link otworzysz materiały do zajęć z matematyki:
https://docs.google.com/document/d/1fQf_g9JxaU-5MGR5XpgmYsQTR6qSn6_LuGQXJSfyTgI/edit?usp=sharing
Przyroda
Temat: Wody słodkie i wody słone
Proszę zapoznać się z tekstem na stronach 147- 150.
Następnie wykonać stronę 92 i 93 w ćwiczeniach. Proszę tylko potwierdzić, że zadania zostały wykonane.
Na podsumowanie tematu proszę obejrzeć filmik na poniższym linku:
Materiały do pracy w dniu 23.04.2020r.
Zaj.wyrównawcze
W miarę możliwości rozwijaj swoje umiejętności korzystając z serwisu Matzoo https://www.matzoo.pl/klasa4
Zachęcam również do obejrzenia jutro lekcji matematyki https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-4,matematyka-lekcja-3-01042020,47345601
WF
Temat. Ćwiczenia kształtujące skoczność
Bardzo istotne jest, aby pamiętać, iż ćwiczenia skoczności wykonuje się metodą powtórzeniową. Ćwiczeni poprawiające siłę odbicia: • wyskoki z półprzysiadu • marsz z głębokimi wypadami • wyskoki na podwyższenie np. stopień ze zmianą nóg • skoki na prostych nogach • wyskoki z głębokiego przysiadu • bieg w miejscu • trucht z wysokim unoszeniem kolan
Właściwe ćwiczenie skoczności: - skok dosiężny
Przed wykonaniem sprawdzianu koniecznie zrób rozgrzewkę w celu uniknięcia kontuzji i osiągnięcia lepszego wyniku
Zadanie na ocenę
Wyskok dosiężny jest to test sprawdzający wyskok pionowy w górę, sprawdzający moc kończyn dolnych. Wykonanie polega na tym, że osoba sprawdzana staje obok ściany /bokiem/ lub tablicy pomiarowej. Unosi jak najwyżej ramię znajdujące się przy ścianie. Zaznacza w ten sposób maksymalny punkt zasięgu.
Następnie stojąc w lekkim rozkroku, wykonuje wyskok z miejsca. Wyskok należy wykonać obunóż z miejsca
Miarą jest zaznaczenie palcami osiągniętego punktu. Różnica pomiędzy punktem zasięgu w pozycji neutralnej a punktem osiągniętym po wyskoku jest wynikiem próby, który należy przesłać do piątku.
J. angielski
Materiały do pracy w dniu 22.04.2020r.
J. angielski
Matematyka
Temat: Liczby mieszane- ćwiczenia. 22IV2020r.
Wykonaj w miarę swoich możliwości ćwiczenia1-3 ze strony 59 oraz ćw. 4 str.60(zeszyt ćwiczeń), chętni uczniowie mogą wykonać pozostałe ćwiczenia umieszczone w tym temacie.
W razie problemów proszę pisać emaila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Proszę nie wysyłać zdjęć, swoją pracę potwierdź e-mailem do nauczyciela wpisując w treści: Pracę z matematyki wykonałem. Pozdrawiam
Przyroda
Temat: Czy wszystkie skały są twarde?
Proszę zapoznać się z tekstem na stronach 144- 146.
W ćwiczeniach zrobić stronę 90 i 91. Proszę wysłać ćwiczenie 2 i 3 na stronie 91.
Pozdrawiam
Pomocny materiał znajdziesz także w poniższym linku, postaraj się przerobić znajdujące się tam ćwiczenia i potwierdź – zadanie wykonałem/am/.
Materiały do pracy w dniu 21.04.2020r.
Matematyka
Klikając w poniższy link otworzysz materiały do zajęć z matematyki:
https://docs.google.com/document/d/1fQf_g9JxaU-5MGR5XpgmYsQTR6qSn6_LuGQXJSfyTgI/edit?usp=sharing
Technika
Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości ,,Rowerzysta na drodze” 21IV2020r.
Wejdź na stronę brd.edu.pl Następnie klikamy na znaki pionowe i zapoznajemy się z materiałami umieszczonymi na stronie w kolejnym kroku wybieramy Testy "krótka piłka" - sześć pytań i już wiesz, czy coś wiesz. Rozwiązujemy 9 testów.
Bardzo proszę osoby które nie przesłały zdjęcia makiety (Wykonaj makietę skrzyżowania w dowolnym formacie - wskazówka podręcznik str.58) o przesłanie. Otrzymasz pozytywną ocenę :).Potwierdź w emailu wykonanie dzisiejszych zadań z techniki.
Religia
J. angielski
Materiały do pracy w dniu 20.04.2020r.
WF
Piłka ręczna- rzut po przeskoku
Przeanalizuj technikę rzutu po przeskoku, a następnie spróbuj wykonać zademontrowane ćwiczenie
https://www.youtube.com/watch?v=5g6kNUFH78o
MATEMATYKA
Temat: Ułamek jako część całości- ćwiczenia.20IV2020
Korzystając z platformy edukacyjnej epodreczniki. Wejdź na stronę:
https://epodreczniki.pl/a/ulamek-jako-czesc-calosci/D13DhXk4t
Zapoznaj się z zamieszczonymi tam informacjami „Ważne!” i obejrzyj film.
Informacje-Ważne!!! przepisz do zeszytu, ćwiczenia 1 -4 wykonaj online.
Zadanie domowe ćwiczenia str. 56,57(zeszyt ćwiczeń), chętni mogą wykonać pozostałe ćwiczenia z tego tematu.
W razie problemów proszę pisać emaila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Swoją pracę potwierdź e-mailem do nauczyciela (nie wysyłaj zdjęć) Napisz w treści e-maila: Pracę z matematyki wykonałem.
20.04.2020r.
Historia – klasa 4
Drodzy Czwartoklasiści!
Musimy sprawdzić wiedzę z rozdziału III „Wojny i upadek Rzeczypospolitej”. Powtórzenie wiadomości było jeszcze w szkole, potem on-line. Zatem za dwa tygodnie, 4 maja 2020 r. zapowiadam sprawdzian. Szczegółowe informacje podam Wam za tydzień.
A oto już dzisiejszy temat:
Temat: Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni.
Do nauczyciela przedmiotu na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. napisz tylko w treści wiadomości, że zadanie wykonałeś.
Materiały do pracy w dniu 17.04.2020r.
WF
Zachęcam do gimnastyki
Powtórz całą serię 3 razy.
Matematyka
Klikając w link poniżej otworzysz materiały do zajęć z matematyki w dniu 17.04.2020r
https://docs.google.com/document/d/1fQf_g9JxaU-5MGR5XpgmYsQTR6qSn6_LuGQXJSfyTgI/edit?usp=sharing
Przyroda 17.04.2020
Temat: Poznajemy formy terenu
Przeczytać tekst na stronach 141- 143.
W ćwiczeniach zrobić stronę 88 i 89. Zadań nie wysyłać.
Dziękuję
Religia
Temat: Jezu, ufam Tobie – Święto Miłosierdzia Bożego.
„Nie znajdzie ludzkość uspokojenia, dopóki się nie zwróci z ufnością do miłosierdzia mojego”. (Pan Jezus do św. s. Faustyny, Dzienniczek, nr 300)
KORONKA DO MIŁOSIERDZIA BOŻEGO
(do odmawiania na zwykłej cząstce różańca – 5 dziesiątków)
Na początku
Ojcze nasz, któryś jest w niebie, święć się imię Twoje, przyjdź królestwo Twoje, bądź wola Twoja jako w niebie, tak i na ziemi. Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj i odpuść nam nasze winy jako i my odpuszczamy naszym winowajcom i nie wódź nas na pokuszenie, ale nas zbaw ode złego. Amen.
Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą. Błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi, teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.
Wierzę w Boga, Ojca wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi, i w Jezusa Chrystusa, Syna Jego jedynego, Pana naszego, który się począł z Ducha Świętego, narodził się z Maryi Panny, umęczon pod Ponckim Piłatem, ukrzyżowan, umarł i pogrzebion. Zstąpił do piekieł, trzeciego dnia zmartwychwstał. Wstąpił na niebiosa, siedzi po prawicy Boga Ojca wszechmogącego. Stamtąd przyjdzie sądzić żywych i umarłych. Wierzę w Ducha Świętego, święty Kościół powszechny, świętych obcowanie, grzechów odpuszczenie, ciała zmartwychwstanie, żywot wieczny. Amen.
Na dużych paciorkach (1 raz)
Ojcze Przedwieczny, ofiaruję Ci Ciało i Krew, Duszę i Bóstwo najmilszego Syna Twojego, a Pana naszego Jezusa Chrystusa, na przebłaganie za grzechy nasze i całego świata.
Na małych paciorkach (10 razy)
Dla Jego bolesnej męki, miej miłosierdzie dla nas i całego świata.
Na zakończenie (3 razy)
Święty Boże, Święty Mocny, Święty Nieśmiertelny, zmiłuj się nad nami i nad całym światem.
Można dodać wezwania:
O Krwi i Wodo, któraś wypłynęła z Najświętszego Serca Jezusowego jako zdrój miłosierdzia dla nas, ufamy Tobie. / 3x
Jezu, ufam Tobie. / 3x
Materiały do pracy w dniu 16.04.2020r.
Język angielski
Klikając poniżej otworzysz materiały do pracy z j. angielskiego
WF
- Nożyce poziome – pozycja wyjściowa – leżenie tyłem
Maksymalnie dociśnij do podłoża odcinek lędźwiowy. Nie podnoś go przez cały czas trwania ćwiczenia.
ruch główny
- podnieś nogi na niewielką wysokość. Im niżej będziesz je trzymać, tym intensywniejsza będzie wersja ćwiczenia. Wykonuj naprzemienne ruchy nogami – raz w prawo, raz w lewo. Nogi powinny się krzyżować.
- Scyzoryki – pozycja wyjściowa – leżenie tyłem
Ćwiczenie - jednoczesne unoszenie nóg i ramion w pozycji leżącej tyłem
- Rowerek w leżeniu tyłem
Możesz skorzystać z poniższej propozycji ćwiczeń
https://www.youtube.com/watch?v=hi6DHBMoNVw
WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE 16.04.2020
Temat: U progu dojrzewania
Zapoznajemy się z materiałem
https://epodreczniki.pl/a/trudny-okres---dojrzewanie/DblupZKRY
Nastęnie wykonaj ZADANIA POD SPODEM – ćwiczenie 1,2,3
Materiały do pracy w dniu 15.04.2020r.
Język angielski
Topic: Powtórzenie propozycji.
Przypominam, że na czwartek zaplanowany jest sprawdzian. Bardzo ważne jest składanie propozycje i reagować na nie, dlatego powtórzymy ten temat robiąc zadania z podręcznika ze str. 72.
Zad. 2 przeczytaj kilka razy składanie propozycji i reagowanie na propozycje. W zeszycie masz te same wyrażenia z podaną wymową. Następnie napisz odpowiedzi do zad. 3,4,5 w zeszycie i prześlij na adres: j. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Zad. 3 Uzupełnij zdania jednym wyrazem – na teście będzie podobnie.
Zad. 4 Wybierz poprawną odpowiedź.
Zad. 5 Przeczytaj propozycje i udziel odpowiedzi zgodne z buźkami. Zerknij do tabeli w zad. 2, tam znajdują się te same emotikony i odpowiedzi dla nich.
Wszystkie nagrania do podręcznika znajdują się na stronie eDesk. Pearson. Rodzic może się zarejestrować musi posiadać tylko adres mailowy. Dokładna instrukcja na pierwszej stronie podręcznika English Class A1
MATEMATYKA 15IV2020r.
Temat: Omówienie zagadnień z rozdziału figury geometryczne.
Wykonaj test online, umieszczony na stronie:
https://gwo.pl/strony/2109/seo_link:szkola-podstawowa-klasa4-figury-geometryczne
Po wykonaniu testu otrzymasz natychmiast wynik.
Swoje umiejętności możesz ćwiczyć korzystając z serwisu Matzoo:
http://www.matzoo.pl/klasa4/24
http://www.matzoo.pl/klasa4/rozpoznawanie-katow_24_202
Wykonaj zadania* 1-6 strona 149 dla chętnych 7,8 str.149 (podręcznik), uzasadnij swoje odpowiedzi. Zadania oznaczone gwiazdką odsyłają osoby, które nie otrzymały jeszcze oceny. W razie problemów proszę pisać emaila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Przyroda 15.04.2020r.
Temat: Co to jest krajobraz?
Proszę przeczytać tekst na stronie 138- 140.
Następnie proszę wykonać stronę 86 i 87 w ćwiczeniach.
Dziękuję i pozdrawiam
Temat: Program MS Word. Główne narzędzia edytora tekstu.
Zapoznaj się z tekstem z podręcznika str. od 100 do 102
Pomocny materiał znajdziesz także w poniższym linku, postaraj się przerobić znajdujące się tam ćwiczenia
https://epodreczniki.pl/a/pisanie-za-pomoca-komputera/DxgOoW4ZI
Materiały do pracy w dniu 08.04.2020r.
Język angielski
Witam serdecznie!
Temat: New stars – nowe gwiazdy.
Wykonaj zadania z podręcznika str. 76 Zad. 2 w zeszycie uzupełnij kolokacje czasownikami: make,play, ride
Zad. 3 Napisz zdania wstawiając can/can’t oraz and (=i) lub but (=ale)
Superdug can fly but he can’t swim.
Superdug potrafi latać ale nie potrafi pływać.
Zapamiętaj spójnika but (=ale) używamy, gdy łączymy stwierdzenia przeciwstawne.
Str. 77 Przeczytaj reklamę z zadania 9 i odpowiedz na pytania do tej reklamy z zad. 10.
1. Who is Meryl? Kim jest Meryl?
2. What can she do? Co ona potrafi robić?
3. How many prizes are there? Ile tam jest nagród?
4. When is the contest? Kiedy jest ten konkurs?
5. Where is it? Gdzie on jest?
6. Can dogs come? Czy psy mogą przyjść?
Po świętach będzie sprawdzian z rozdziału 5 (w czwartek).
MATEMATYKA
Temat: Co to jest skala- ćwiczenia. 8IV2020r.
Wykonaj w miarę swoich możliwości ćwiczenia ze strony 52, chętni uczniowie mogą wykonać ćwiczenia umieszczone na stronie 53.
Proszę nie wysyłać zdjęć, swoją pracę potwierdź e-mailem do nauczyciela wpisując w treści: Pracę z matematyki wykonałem. Pozdrawiam
Temat: Stroik świąteczny
Dziękuję i pozdrawiam G. Knapczyk
Temat: Program MS Word. Skróty klawiaturowe.
Zapoznaj się z tekstem z podręcznika str.98 i 99
Pomocny materiał znajdziesz w poniższym linku
https://epodreczniki.pl/a/modyfikowanie-tekstow/D1StxFShS
Jeśli posiadasz w swoim komputerze zainstalowany program Word, wykonaj i prześlij ćwiczenie z podręcznika „Oko w oko z monitorem”
Matematyka
Temat: Co to jest skala. 7IV2020r.
Bardzo proszę w skupieniu obejrzyj dokładnie film:
https://www.youtube.com/watch?v=XjbMpzyru2E
Zapisz temat lekcji i jako notatkę w zeszycie zapiszemy: Co to jest skala? (z podręcznika strona 140) Skala określa, ile razy wymiary na rysunku są mniejsze lub ile razy są większe od wymiarów rzeczywistych. Następnie przerysuj z podręcznika znaczki (rysujemy tylko prostokąty w środku nie rysuj obrazków)Jako pierwszy rysujemy znaczek naturalnej wielkości potem rysujemy w skali 1:2 oraz 2:1 nie zapomnij przepisać informacji umieszczonej pod znaczkami. Przepisz również informację ze strony 140 dotyczącą skali 1:1.
Technika
Temat: Pierwsza pomoc. 7IV2020r.
Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=5i6ngsLmULo
a dowiesz się jak udzielić pierwszej pomocy. Wpisz do zeszytu temat oraz notatkę - poniższe punkty:
Religia
Przeczytaj tekst biblijny. Wczuj się w rolę dziennikarza i napisz na kartce artykuł do gazety „MAM NEWSA” o prawdziwości zmartwychwstania Pana Jezusa. Możesz dołączyć krótki wywiad z uczniami.
Łk 24,13-40
„Tego samego dnia dwaj z nich (uczniów) byli w drodze do wsi, zwanej Emaus, oddalonej sześćdziesiąt stadiów od Jerozolimy. Rozmawiali oni z sobą o tym wszystkim, co się wydarzyło. Gdy tak rozmawiali i rozprawiali z sobą, sam Jezus przybliżył się i szedł z nimi. Lecz oczy ich były niejako na uwięzi, tak, że Go nie poznali. On zaś ich zapytał: «Cóż to za rozmowy prowadzicie z sobą w drodze?» Zatrzymali się smutni. A jeden z nich, imieniem Kleofas, odpowiedział Mu: «Ty jesteś chyba jedynym z przebywających w Jerozolimie, który nie wie, co się tam w tych dniach stało». Zapytał ich: «Cóż takiego?» Odpowiedzieli Mu: «To, co się stało z Jezusem Nazarejczykiem, który był prorokiem potężnym w czynie i słowie wobec Boga i całego ludu; jak arcykapłani i nasi przywódcy wydali Go na śmierć i ukrzyżowali. A myśmy się spodziewali, że On właśnie miał wyzwolić Izraela. Tak, a po tym wszystkim dziś już trzeci dzień, jak się to stało. Nadto jeszcze niektóre z naszych kobiet przeraziły nas: były rano u grobu, a nie znalazłszy Jego ciała, wróciły i opowiedziały, że miały widzenie aniołów, którzy zapewniają, iż On żyje. Poszli niektórzy z naszych do grobu i zastali wszystko tak, jak kobiety opowiadały, ale Jego nie widzieli». Na to On rzekł do nich: «O nierozumni, jak nieskore są wasze serca do wierzenia we wszystko, co powiedzieli prorocy! Czyż Mesjasz nie miał tego cierpieć, aby wejść do swej chwały?» I zaczynając od Mojżesza poprzez wszystkich proroków wykładał im, co we wszystkich Pismach odnosiło się do Niego. Tak przybliżyli się do wsi, do której zdążali, a On okazywał, jakoby miał iść dalej. Lecz przymusili Go, mówiąc: «Zostań z nami, gdyż ma się ku wieczorowi i dzień się już nachylił». Wszedł więc, aby zostać z nimi. Gdy zajął z nimi miejsce u stołu, wziął chleb, odmówił błogosławieństwo, połamał go i dawał im. Wtedy oczy im się otworzyły i poznali Go, lecz On zniknął im z oczu. I mówili nawzajem do siebie: «Czy serce nie pałało w nas, kiedy rozmawiał z nami w drodze i Pisma nam wyjaśniał?» W tej samej godzinie wybrali się i wrócili do Jerozolimy. Tam zastali zebranych Jedenastu i innych z nimi, którzy im oznajmili: «Pan rzeczywiście zmartwychwstał i ukazał się Szymonowi». Oni również opowiadali, co ich spotkało w drodze, i jak Go poznali przy łamaniu chleba. A gdy rozmawiali o tym, On sam stanął pośród nich i rzekł do nich: «Pokój wam!» Zatrwożonym i wylękłym zdawało się, że widzą ducha. Lecz On rzekł do nich: «Czemu jesteście zmieszani i dlaczego wątpliwości budzą się w waszych sercach? Popatrzcie na moje ręce i nogi: to Ja jestem. Dotknijcie się Mnie i przekonajcie: duch nie ma ciała ani kości, jak widzicie, że Ja mam». Przy tych słowach pokazał im swoje ręce i nogi”.
Zajęcia wyrównawcze z j. polskiego
W ramach usprawnienia techniki pisania i czytania, proszę o przepisanie dowolnego wiersza o tematyce wiosennej.
Temat: Czym jest internet?
Obejrzyj film https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-4,informatyka-31032020-lekcja-1,47327718
J. angielski
W poniższym linku znajdują się materiały do pracy z języka angielskiego:
https://drive.google.com/file/d/1AIu3ZU8DUQCBWETm2E5_1mK76nf2Y5Bs/view
Wychowanie fizyczne
Temat: Koła i okręgi- ćwiczenia. 6IV2020r.
Korzystając z materiałów umieszczonych na poprzednich lekcjach wykonaj ćwiczenia 5-7 w zeszycie ćwiczeń str.51 dla chętnych 8 str.51
Wykonaj na kartce z bloku A4 rysunek o dowolnej tematyce z kół i okręgów.
06.03.2020r.
Historia – klasa 4, praca w domu
Temat: Józef Piłsudski i niepodległa Polska – ciąg dalszy.
Tym razem pracy swojej nie odsyłaj nauczycielowi.
WF
Ćwiczenia koordynacyjne
- krążenia ramion w przód, następnie w tył
- krążenia ramion naprzemian – PR w przód, LR w tył
pozycja wyjściowa:
- stań w lekkim rozkroku
- wykonaj bieg w miejsc /tzw. Bokserski/u wysoko unosząc kolana, prostując lekko ramiona w przód
- przy wyproście lewej ręki prawe kolano powinno być ugięte
- wykonuj bieg przez kilkanaście sekund
Matematyka
Temat: Koła i okręgi- ćwiczenia. 3IV2020r.
Korzystając z materiałów umieszczonych na poprzedniej lekcji wykonaj ćwiczenia 1-4 w zeszycie ćwiczeń str.50
Uprzejmie proszę uczniów , którzy do tej pory nie odesłali żadnych materiałów o odesłanie zadań. Pozostałych uczniów proszę o potwierdzenie wykonania ćwiczenia wpisując w treści e-maila: Pracę z matematyki wykonałem. Pozdrawiam
PRZYRODA 03.04 2020
Jeszcze raz proszę wrócić do tematu „Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach?”. Na podstawie tych wiadomości zrobić stronę 79 i 80.
Proszę o wysłanie strony 80 z ćwiczeń.
Dziękuję i pozdrawiam
Zaj.wyrównawcze
W miarę możliwości rozwijaj swoje umiejętności korzystając z serwisu Matzoo https://www.matzoo.pl/klasa4
Zachęcam również do obejrzenia jutro lekcji matematyki (godz.9:00-9:25) w TVP3
WF
W trosce o zdrowie, zachęcam Was do codziennej aktywności fizycznej.
Przesyłam propozycję ćwiczeń ogólnorozwojowych
https://www.youtube.com/watch?v=uMHreHGYH9w
Matematyka
Temat: Koła i okręgi. 1IV2020r
Jeśli masz możliwość polecam rozpocząć lekcję od obejrzenia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=t5Qa3oTOV3I
Przeczytaj z podręcznika temat ,,Koła i okręgi”str.137
Zapisz w zeszycie temat, następnie narysuj koło i okrąg (Tak jak w podręczniku na str.137, koło zamaluj, figury podpisz) Zapisz definicję koła i okręgu (z podręcznika). Wykonaj ćwiczenie B w zeszycie(przerysuj koło do zeszytu i zapisz odpowiedź) Zapisz pod rysunkiem ostatnie zdanie ze str.137 z podręcznika dotyczące środka okręgu i środka koła. Przerysuj okrąg ze strony 138 w którym zostały narysowane: cięciwa, średnica, promień. Zapisz definicję promienia, cięciwy, średnicy, które zostały umieszczone obok rysunku.
Na dowolnej kartce poćwicz rysowanie kół i okręgów oczywiście używając cyrkla.
Temat: Czym jest internet?
Obejrzyj film https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-4,informatyka-31032020-lekcja-1,47327718
PRZYRODA 1.04 2020
Jeszcze raz proszę wrócić do tematu „Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach?”. Na podstawie tych wiadomości zrobić stronę 79 i 80.
Proszę o wysłanie strony 80 z ćwiczeń.
Dziękuję i pozdrawiam
Matematyka 31III 2020r.
Temat: Obwody prostokątów i kwadratów - ćwiczenia 31III2020r.
Korzystając z materiałów umieszczonych na poprzedniej lekcji wykonaj ćwiczenia 1-4 w zeszycie ćwiczeń str.48 dla chętnych strona 49
Swoją pracę potwierdź e-mailem do nauczyciela (nie wysyłaj zdjęć) Napisz w treści e-maila: Pracę z matematyki wykonałem.
Technika (31III2020)
Temat: Bezpieczeństwo rowerzysty.
Proszę o zapisanie tematu lekcji w zeszycie. Odczytaj tekst ,,Znaki chronią rowerzystę” strona 60 w podręczniku następnie obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=z5L8xAc6Mwk
Zapoznaj się z tekstem ,,Czego nie wolno rowerzyście?” ze strony 61 w podręczniku. Narysuj w zeszycie i uzupełnij tabelę według poniższego wzoru:
Jak należy dbać o swoje bezpieczeństwo podczas jazdy rowerem? |
Jakie zachowania są niebezpieczne dla rowerzysty |
1. |
a) |
2. |
b) |
3. |
c) |
W ramach techniki możecie obejrzeć program edukacyjny TVP 3 w środę o godzinie 8:00 lub powtórkę o godz. 12:30
Zajęcia wyrównawcze
Karta pracy do zajęć wyrównawczych w poniższym linku:
https://docs.google.com/document/d/17mznR_CDUAgO-YA8JbF-Whk7UX9q4XrGl287tdNFKlA/edit?usp=sharing
Materiały do pracy w dniu 30III2020r.
Informatyka
Temat: Rodzaje wyszukiwarek internetowych.
Zapoznaj się co to jest i jak działają wyszukiwarki internetowe. Obejrzyj filmy i naucz się ich nazw.
https://www.youtube.com/watch?v=uCVL8Au7RYg
https://www.google.com/intl/pl/search/howsearchworks/crawling-indexing/
Jeśli nie założyłeś skrzynki pocztowej to proszę o jej założenie i wyślij mi adres do kontaktu, najlepiej by po adresie można było Was zidentyfikować. Jeśli masz w tym trudności- poproś starsze rodzeństwo. Mój adres e-mail na stronie szkoły.
Matematyka
Temat: Obwody prostokątów i kwadratów. 30III2020r.
Jeśli masz możliwość polecam rozpocząć lekcję od obejrzenia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=0NF0ElPmqhQ Przeczytaj z podręcznika temat ,, Obwody prostokątów i kwadratów”str.135
Korzystając z platformy edukacyjnej epodreczniki. Wejdź na stronę: https://epodreczniki.pl/a/obwody-prostokatow-i-kwadratow/Dy0TdoDGH Zapoznaj się z zamieszczonymi tam przykładami i obejrzyj film.
Zapisz w zeszycie definicję obwodu wielokąta: Obwód wielokąta to suma długości wszystkich jego boków. Obliczając obwód figury wszystkie boki muszą być wyrażone w takiej samej jednostce.
Przerysuj z podręcznika kwadrat o boku 2cm, zapisz jak obliczamy obwód oraz prostokąt o wymiarach 15mm x 40mm, zapisz jak obliczamy obwód.(przykłady str.135) Zmierz obwody trzech ,,prostokątnych” figur w swoim otoczeniu (np. blat biurka, blat stołu)
Wychowanie Fizyczne
Przesyłam krótkie filmiki przedstawiające technikę podań i chwytów w piłce ręcznej
https://www.youtube.com/watch?v=6T1dBroSfUY&list=PLtslWZmjd-f4KDZJgUvR_YL...
Materiały do pracy w dniu 27III2020r.
Matematyka 27III2020r.
Temat: Prostokąty i kwadraty- ćwiczenia. 27III2020r
https://epodreczniki.pl/a/wielokaty-ich-wlasnosci-i-rodzaje/DjenOsrxn
Proszę o odesłanie tylko zadań oznaczonych gwiazdką.
WF kl. IV
W trosce o własne zdrowie zachęcam Was do codziennej aktywności fizycznej. W przerwach między kolejnymi zadaniami, wykonaj kilka prostych ćwiczeń np. pajacyki, skłony, przysiady.
Przyroda 27.03. 2020r.
Proszę przeczytać tekst z podręcznika ze stron 124- 129 ‘’ Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach’’.
W ćwiczeniach zrobić stronę 78 i 79. Proszę wysłać stronę 78.
Dziękuję i pozdrawiam
Materiały do pracy w dniu 26III2020r.
WF IV
Zachęcam do aktywności fizycznej w tym trudnym dla nas czasie. Nie zaprzestajemy zajęć z wychowania fizycznego. W sieci pojawiło się bardzo wiele propozycji i rozwiązań ćwiczeń fizycznych do samodzielnego wykonywania w domu. Można je wykonywać w ramach gimnastyki porannej lub jako elementy zabawy w czasie spędzania wolnego czasu.
Materiały do pracy w dniu 25III2020r.
j.angielski 25 III 2020 (kliknij w link obok)
Informatyka 25III 2020
Temat: Rodzaje wyszukiwarek internetowych.
Zapoznaj się co to jest i jak działają wyszukiwarki internetowe. Obejrzyj filmy i naucz się ich nazw.
https://www.youtube.com/watch?v=uCVL8Au7RYg
https://www.google.com/intl/pl/search/howsearchworks/crawling-indexing/
Jeśli nie założyłeś skrzynki pocztowej to proszę o jej założenie i wyślij mi adres do kontaktu, najlepiej by po adresie można było Was zidentyfikować. Jeśli masz w tym trudności- poproś starsze rodzeństwo. Mój adres e-mail na stronie szkoły
Matematyka 25III2020r.
Temat: Prostokąty i kwadraty
Matematyka 24III2020r.
Temat: Wielokąty - ćwiczenia.
Korzystając z podręcznika str.131 lub epodręcznika:
https://epodreczniki.pl/a/wielokaty-ich-wlasnosci-i-rodzaje/DjenOsrxn
Wykonaj ćwiczenia 1-3 str.46 dla chętnych 5,6 str.46
Technika 24III2020r.
Temat: To takie proste! – Makieta skrzyżowania.
W dalszym ciągu pracujemy nad makietą skrzyżowania oraz powtarzamy znaczenie wybranych znaków ostrzegawczych, zakazu, nakazu i informacyjnych oraz znaków poziomych, zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania określonych manewrów na drodze oraz kolejność przejazdu poszczególnych pojazdów przez skrzyżowania różnego typu.
(zobacz link na dole technika)
Przyroda (karty pracy znajdują się w poniższym linku)
https://docs.google.com/document/d/1eV5_djBS4hujjzQU4E01lmHm9-Tzw7R2dio1TKN5pMo/edit?usp=sharing
Informatyka 23III2020
Temat: Wstęp do programowania w Scratch.
Zapoznaj się z materiałami na następujących stronach:
https://www.youtube.com/watch?v=YVyDXUTMqqA&feature=youtu.be
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty3
http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Interaktywna_mapa_Polski_(punkty)
Matematyka 23III2020r(materał zostanie utrwalony po powrocie do szkoły)
Temat: Wielokąty.
https://epodreczniki.pl/a/wielokaty-ich-wlasnosci-i-rodzaje/DjenOsrxn
Matematyka 16-20III 2020r.
Temat: Mierzenie kątów – ćwiczenia.
Zadanie 1. Wykonajcie zadanie 1 str. 130 z Podręcznika. Napiszcie w punktach, jakie czynności po kolei należy wykonać, żeby narysować kąt o podanej mierze stopniowej. Korzystając z opracowanej instrukcji, rozwiążcie w zeszytach zadania.
Możesz skorzystać z filmu umieszczonego na stronie:
https://epodreczniki.pl/a/mierzenie-katow/DEKvi2ZGq
Zadanie 2. Rozwiążcie zadanie 3 str. 45 z Zeszytu ćwiczeń. Pracujcie starannie i dokładnie.
Temat: Rozwijanie wyobrażni geometrycznej.
Dzisiaj ćwiczymy wyobraźnie geometryczną razem z Punktowcami. Jednak zanim zacznie się na serio ćwiczyć, dobrze jest się rozgrzać. Punktowce- ćwiczenia rozgrzewkowe znajdziecie w linku: ćwiczenia punktowce Oczywiście nie wszystko do zrobienia :).
Temat: Działania na liczbach naturalnych.
Skorzystaj z serwisu MATZOO i zmierz się z tabliczką mnożenia(obok link) https://www.matzoo.pl/klasa4/tabliczka-mnozenia-na-czas_19_249
Ćwicz działania pisemne na liczbach naturalnych, możesz korzystać z serwisu Matzoo:
https://www.matzoo.pl/klasa4/dodawanie-pisemne-poziom-a_60_62
https://www.matzoo.pl/klasa4/odejmowanie-pisemne-poziom-a_60_64
https://www.matzoo.pl/klasa4/mnozenie-pisemne-poziom-a_60_66
https://www.matzoo.pl/klasa4/dzielenie-pisemne-poziom-a_60_568
Wszystkim życzę wytrwałości i powodzenia.
Historia – zadania do samodzielnej pracy w domu:
/instrukcja: wpisz w przeglądarce internetowej https://epodreczniki.pl/a/czas-i-mapa-w-historii/DoQBzgn2D Przeczytaj temat Czas i mapa w historii, odtwórz film o historii Kingi i wykonaj ćwiczenia od 1-13/
J. Polski
Temat: Ruszamy w podróż do baśniowej krainy. (18.03 – środa)
(str. 199) -„Podróż do nieznanej krainy”, Opis obrazu;
Odpowiadź na pytania:
Temat: Dobroć nagrodzona. (19.03 – Czwartek)
(str.200-206)- Baśń Ch. Perrault „Kopciuszek”
Baśń to utwór, który ma następujące cechy charakterystyczne:
- występuje charakterystyczne rozpoczęcie ( np. za górami, za lasami …) i charakterystyczne zakończenie ( np. i ja tam byłem …, żyli długo i szczęśliwie)
- ma nieokreślony czas i miejsce wydarzeń ( nie wiemy dokładnie gdzie i kiedy rozgrywa się akcja)
- występują elementy fantastyczne i realistyczne
- występuje świat dobra i zła
- ma szczęśliwe zakończenie
PLASTYKA KLASA IV
JĘZYK ANGIELSKI
Proszę o powtórzenie:
- słownictwo z rozdziału 5 – nazwy czynności (swim, write, fix…) – obowiązuje pisownia z pamięci
- użycie czasownika can – mogę , umiem, potrafię w zdaniach twierdzących, przeczących i pytających oraz krótkie odpowiedzi
- Propozycje – pisownia z pamięci!
W zeszycie ćwiczeń uczniowie mają rozwiazać zadania z rozdziału 5 od str. 42 do 49 (oprócz zadań na słuchanie i str. 47)
2 Make questions. Utwórz pytania:
0 you / ten / make / can / posters / ?
Can you make ten posters?
1. Jack and I / home / go / can / ?
2. /can / your dad /a camera / fix / ?
3. mum / can / what / do / your / ?
4. the students / can / read / difficult words / ?
5. Betty’s dog / fast / can / run / ?
Klikając w poniższe linki otworzysz zadania do samodzielnej pracy z poszczególnych przedmiotów.