Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Juliusza Słowackiego
w Zubrzycy Górnej

Slide background
Slide background
Slide background

Harmonogram  postępowania rekrutacyjnego

Informacja

Harmonogram  postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego  i  kryteria dodatkowe na drugim etapie   rekrutacji do szkół podstawowych prowadzonych przez  Gminę Jabłonka

na rok szkolny 2020/2021

Czytaj więcej...

Wideokonferencje ...

Zapraszamy wszystkich uczniów do korzystania z wideokonferencji prowadzonych przez nauczycieli z poszczególnych przedmiotów. Nauczyciele na bieżąco będą informować Was o takich lekcjach. Poniżej znajduje się  informacja, jak dołączyć do takiego spotkania. 
 

„Mnemotechniki jako skuteczny sposób uczenia się”

„Mnemotechniki jako skuteczny sposób uczenia się”

(oprac. mgr Dorota Suchocka, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rabce-Zdroju)

 

  1. Mózg

Mózg człowieka jest najdoskonalszym urządzeniem, przewyższającym możliwości wszystkich komputerów.  

Mózg składa się z 2 półkul połączonych ciałem modzelowatym. Każda z półkul odpowiada za inne działania umysłowe.

 

Półkula lewa odpowiada za funkcje językowe - mówienie, czytanie, pisanie, znajomość ortografii, liczb. Rozumie tylko dosłowne znaczenie pojęć. Pamięta fakty, imiona, daty, numery. Dokonuje operacji logicznych i analitycznych.

Prawa półkula zapamiętuje informacje w postaci wyobrażeń i obrazów. Skupia się na całości, a nie na szczegółach. Odpowiada za uzdolnienia artystyczne i marzenia senne.

Najbardziej efektywne wykorzystanie pracy mózgu jest wówczas, gdy obie półkule są w jednakowym stopniu zaangażowane. W rzeczywistości jednak jedna z półkul dominuje nad drugą. Jest to między innymi efekt systemu edukacyjnego, który główny nacisk kładzie na logikę.

  1. Rodzaje pamięci

 

- pamięć krótkotrwała  - ograniczona pojemność (szacuje się na około 5-9 elementów), nowe elementy wypychają starsze, które ulegają zapominaniu lub przenoszone są do pamięci długotrwałej,

- pamięć długotrwała – ograniczone tempo kodowania informacji, czas przechowywania elementów w pamięci długotrwałej oraz jej pojemność jest praktycznie nieograniczona.

  1. Cechy charakterystyczne pamięci

 

- efekt pierwszeństwa – najlepiej pamiętane fakty, nazwy, pojęcia, które były przyswajane na samym początku procesu uczenia się,

- efekt świeżości – najlepiej pamiętane fakty, nazwy, pojęcia, które były przyswajane na końcu procesu uczenia się.

  1. Reguły skutecznego zapamiętywania

 

Techniki skutecznej nauki bazują na tworzeniu wyobrażeń, które apelują do prawej półkuli mózgowej.

Wykorzystujemy wszystkie zmysły, starajmy się nie tylko coś zobaczyć w naszej wyobraźni ale także usłyszeć, poczuć smak, zapach i dotyk.

Czytaj więcej...

DLA UCZNIA

DLA RODZICA

GALERIA

wykwalifikowana kadra

języki obca

wysoka kultura