Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Juliusza Słowackiego

Slide background

Strona Główna

Wycieczka w Bieszczady

Zdjęcie przedstawia uczniów biorących udział w wycieczce w Bieszczady

Dnia 25 listopada 2021r. odbyła się dwudniowa wycieczka klas VII, VIII oraz VI w Bieszczady. W części dofinansowana  dzięki przedsięwzięciu pt. "Poznaj Polskę".

Nasza wycieczka zaczęła się na kościelnym parkingu skąd wyruszyliśmy o godzinie 7:50. Podróż mijała bardzo przyjemnie, uczniowie wzięli ze sobą głośniki z których puszczali muzykę.
Pierwszym punktem naszej wycieczki był zamek w Łańcucie, gdzie znajdowało się mnóstwo starych dzieł sztuki. Po zwiedzeniu budowli wybraliśmy się do wozowni oraz zamkowej stajni, w której już od dawna koni nie ma. Znalazły się tam wspaniałe, zabytkowe końskie uprzęże.

Następnym miejscem, które zwiedziliśmy było opactwo Benedyktynów w Leżajsku. Na miejscu poznaliśmy historię zabytkowej świątyni, w której setki lat temu doszło do objawień. W kościele mogliśmy również poznać historię piety oraz krzyża (relikwii), które tam się znajdują. Mogliśmy je zobaczyć. Gdy już skończyliśmy zwiedzanie przeznaczone na ten dzień wybraliśmy się na wspólny posiłek.  Pierwszy dzień naszej wyprawy zakończył się zakwaterowaniem w hotelu gdzie spędziliśmy spokojną noc.

Kolejnego dnia zaraz po śniadaniu pojechaliśmy autobusem w dalszą trasę. Jakiś czas później dojechaliśmy do Klasztoru Sióstr Nazaretanek w Komańczy, gdzie jedna z sióstr zapoznała nas z postacią kard. Stefana Wyszyńskiego oraz opowiedziała o jego pobycie w klasztorze dziesiątki lat temu .

Kolejnym punktem naszej podróży było muzeum Górnictwa Naftowego, w którym dowiedzieliśmy się jak kiedyś wydobywano ropę naftową. Mogliśmy obejrzeć stare maszyny używane kiedyś do tego celu. Kiedy zrealizowaliśmy plan wycieczki przeznaczony na ten dzień wybraliśmy się do restauracji, aby zjeść pyszną obiado-kolację.Cała wycieczka okazała się być bardzo udana, ciekawa i pouczająca.