Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Juliusza Słowackiego
w Zubrzycy Górnej

Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Juliusza Słowackiego w Zubrzycy Górnej
Slide background
Slide background
Slide background

Uchwała Nr 8 -2022/2023

Uchwała Nr 8 -2022/2023

Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Juliusza Słowackiego w Zubrzycy Górnej

z dnia 05 października 2022 roku

 

w sprawie zmian w Statucie

Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Juliusza Słowackiego w Zubrzycy Górnej

 

Na podstawie art. 72 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r.  Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 poz. 1082, z 2022 r. poz. 583, 1116, 1700, 1730)  Rada Pedagogiczna uchwala, co następuje:

  • § 1

W Statucie Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Juliusza Słowackiego w Zubrzycy Górnej  wprowadza się następujące zmiany:

  • W § 6  po ust. 3 dodaje się ust. 4 w  brzmieniu:

      Szkoła zapewnienia uczniom jeden odpłatny gorący posiłek w ciągu dnia:

  • Uczniowie spożywają gorący posiłek na jadalni.
  • Do korzystania z posiłków uprawnieni są:
  1. uczniowie wnoszący opłaty indywidualnie;
  2. uczniowie, których wyżywienie finansuje MOPS;
  3. pracownicy zatrudnieni w szkole;
  4. posiłki wydawane są w trakcie przerwy 15 - minutowej.
  • W § 13  po ust. 8 dodaje się ust. 9 w  brzmieniu:

Nauczyciele wychowania przedszkolnego są zobowiązani do dostępności w szkole w wymiarze 1 godziny tygodniowo, a w przypadku nauczyciela zatrudnionego w wymiarze niższym niż 1/2 obowiązkowego wymiaru zajęć – w wymiarze 1 godziny w ciągu 2 tygodni, w trakcie której, odpowiednio do potrzeb, prowadzi konsultacje.

  • W § 17  po ust. 7 dodaje się ust. 8 i ust. 9 w  brzmieniu:
  1. W przypadku zawieszenia zajęć nie później niż od trzeciego dnia Dyrektor organizuje zajęcia w wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, o czym informuje organ prowadzący i organ sprawujący nadzór pedagogiczny.
  2. Dyrektor szkoły, na wniosek rodziców ucznia i w porozumieniu z organem prowadzącym, umożliwia uczniowi, który posiada orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, realizację zajęć́ indywidualnego nauczania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość́, w indywidualnym kontakcie z nauczycielem lub nauczycielami, uwzględniając zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie indywidualnego nauczania.
  • W § 17  w ust. 1 po pkt. 20 dodaje się pkt. 21 w  brzmieniu:

21)

Dyrektor szkoły ma możliwość podjęcia decyzji o zastosowaniu środków oddziaływania wychowawczego (pouczenie, ostrzeżenie, przeproszenie pokrzywdzonego, przywrócenie stanu poprzedniego oraz wykonanie określonych prac porządkowych na rzecz szkoły) w przypadku przejawu demoralizacji lub popełnieniu przez nieletniego na terenie szkoły czynu karalnego lub w związku z realizacją obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki (poza przestępstwami ściganymi z oskarżenia publicznego). Na propozycję dyrektora szkoły wymagane jest uzyskanie zgody rodziców albo opiekuna nieletniego oraz samego nieletniego. W przypadku braku zgody sprawę kieruje się do sądu rodzinnego.

  • Po § 24  dodaje się § 24 a w  brzmieniu:
  1. Kształcenie na odległość realizowane jest z uwzględnieniem zasad bezpiecznego i higienicznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną, możliwości psychofizycznych ucznia, jego wieku i etapu edukacyjnego.
  2. Dzienny rozkład zajęć uczniów oraz dobór narzędzi pracy zdalnej uwzględniają zalecenia medyczne odnośnie czasu korzystania z urządzeń umożliwiających pracę zdalną (komputer, telewizor, telefon) oraz wiek uczniów i etap kształcenia.
  3. Wykorzystując narzędzia służące kształceniu na odległość nauczyciele uwzględniają kwestię ochrony danych osobowych i wizerunku użytkowników.
  4. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane w szczególności z wykorzystaniem:
  • dziennika elektronicznego;
  • materiałów dostępnych na stronach internetowych urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, stronach internetowych jednostek podległych temu ministrowi lub przez niego nadzorowanych, w tym na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych;
  • przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia;
  • z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem – e-mail;
  • z wykorzystaniem narzędzi do prowadzenia wideokonferencji, umożliwiających prowadzenie lekcji online - MEETING.
  1. Lekcja online w klasach I – VIII trwa  30 min. Pozostały czas - 15 minut poświęcony jest na wykonywanie przez uczniów zadań, ćwiczeń. Nauczyciel pozostaje do dyspozycji uczniów.
  2. Nauczyciele są zobowiązani do prowadzenia na bieżąco dokumentacji działań edukacyjnych – zajęć on-line, prac i aktywności poleconych do realizacji uczniom, prac domowych uczniów, ewentualnych sprawdzianów.
  3. Uczeń oraz rodzic/opiekun prawny ma możliwość konsultacji z nauczycielem poprzez:
  • dziennik elektroniczny;
  • wideokonferencje;
  • kontakt mailowy.
  1. W ramach aktywności związanych z kształceniem na odległość z wykorzystaniem Internetu, nauczyciele zobowiązani są do przekazania uczniom i rodzicom informacji o konieczności i sposobach zachowania bezpieczeństwa w sieci.
  2. Wykorzystywane platformy i inne narzędzia kontaktu online powinny gwarantować zapewnienie ochrony wizerunku nauczyciela i ucznia.
  3. W ramach kształcenia na odległość obowiązkiem nauczyciela jest przestrzeganie praw autorskich dotyczących materiałów przekazywanych uczniom do zdalnej nauki.
  4. Wszelkie trudności związane z realizacją kształcenia na odległość, nauczyciele zobowiązani są do zgłaszania do dyrektora szkoły, niezwłocznie po ich wystąpieniu.
  5. Dokumentowanie przebiegu nauczania odbywa się z wykorzystaniem dziennika elektronicznego, e-maila oraz platform edukacyjnych umożliwiających sprawdzanie wiedzy.
  6. Obecność uczniów na zajęciach jest odnotowywana w dzienniku elektronicznym. Informacje dotyczące absencji uczniów na zajęciach są przekazywane do wychowawcy klasy za pośrednictwem dziennika elektronicznego.
  7. Potwierdzeniem obecności ucznia na zajęciach organizowanych zdalnie może być:
  • zalogowanie się w godzinach zajęć do platformy, na której prowadzone są zajęcia;
  • wysłanie nauczycielowi lub zaprezentowanie w trakcie zajęć wytworu uczniowskiego (np. pracy, obliczeń itp.)
  • odnotowywanie obecności uczniów w wideospotkaniach z nauczycielem i wychowawcą, częstotliwość wysyłania zadań/kart pracy na podany email przez nauczyciela oraz wysyłania wiadomości przez e-dziennik w danym dniu.
  1. Wychowawca pozostaje w kontakcie z uczniami i rodzicami oraz na bieżąco monitoruje realizację obowiązku szkolnego przez uczniów, sprawdzając ich obecność na zajęciach on-line. W przypadku nieobecności ustala powód tego zdarzenia kontaktując się z rodzicami poprzez dziennik elektroniczny, telefonicznie.
  • W § 35 po ust. 5 dodaje się ust. 6 i 7 w brzmieniu:
  1. W szkole zatrudnia się doradcę zawodowego.
  1. Do zadań doradcy zawodowego należy w szczególności:

1) systematyczne diagnozowanie zapotrzebowania uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej;

2) gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia;

3) prowadzenia zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej;

4) koordynowanie działalności informacyjno – doradczej prowadzonej przez szkołę i placówkę;

5) współpraca z innymi nauczycielami w tworzeniu i zapewnianiu ciągłości działań w zakresie doradztwa edukacyjno – zawodowego;

6) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

  • W § 40 ust. 5 dodaje się pkt. 17 w  brzmieniu:

do dostępności w szkole w wymiarze 1 godziny tygodniowo, a w przypadku nauczyciela zatrudnionego w wymiarze niższym niż 1/2 obowiązkowego wymiaru zajęć – w wymiarze 1 godziny w ciągu 2 tygodni, w trakcie której, odpowiednio do potrzeb, prowadzi konsultacje dla uczniów, wychowanków lub ich rodziców.

  • § 43 ust. 1 zmienia brzmienie:

Do udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole zatrudnia się specjalistów:

  • § 43 ust. 1 pkt. 1 zmienia brzmienie:
  • pedagoga szkolnego, pedagoga specjalnego, psychologa, terapeutę pedagogicznego;
  • § 43 ust. 2 zmienia brzmienie:

Do zadań pedagoga szkolnego i psychologa w oddziale przedszkolnym i szkole należy w szczególności:

  • W § 43 ust. 2 po pkt. 12 dodaje się pkt. 13-18 w brzmieniu:

13) udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznawanych potrzeb;

          14) dokonywanie okresowej oceny sytuacji wychowawczej w szkole i przedstawianie jej na  posiedzeniu Rady Pedagogicznej;

   15) badanie przyczyn niepowodzeń szkolnych uczniów oraz przedstawianie form i metod przeciwdziałania;

   16) organizowanie różnych form terapii zajęciowej uczniom z objawami niedostosowania społecznego;

   17) współpraca z rodzicami uczniów z trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi;

   18) współpraca z opieką społeczną oraz innymi instytucjami wspomagającymi w zakresie niesienia pomocy uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji społeczno-ekonomicznej, współpraca z policją w zakresie zapobiegania patologii i przestępczości wśród nieletnich.

  • W § 43 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

 Do zadań terapeuty pedagogicznego należy w szczególności:

1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się;

2) prowadzenie zajęć korekcyjno – kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym;

3) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających niepowodzeniom edukacyjnym uczniów, we współpracy z rodzicami uczniów;

4)  wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

  • W § 43 po ust. 2a dodaje się ust. 2b w brzmieniu:

Do zadań pedagoga specjalnego w szkole należy w szczególności:

  • współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w:
  1. rekomendowaniu dyrektorowi  szkoły  realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu przedszkola, szkoły i placówki oraz dostępności, o której mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 oraz z 2022 r. poz. 975 i 1079),
  2. prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
  3. rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
  4. określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;
  • współpraca z zespołem, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy, w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
  1. a) rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły lub placówki,
  2. b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
  3. c) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
  4. d) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;

4) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom;

5) współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami np.: poradnią psychologiczno-pedagogiczną;

  • przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola, szkoły lub placówki w zakresie zadań określonych w pkt 1–5;
  • § 2

Zobowiązuje się Dyrektora Szkoły do opracowania i opublikowania ujednoliconego Statutu Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Juliusza Słowackiego w Zubrzycy Górnej.

  • § 3

Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi szkoły.

  • § 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

                                                                                  Przewodniczący Rady Pedagogicznej

Wycieczka klas VI-VIII do stolicy

Warszawa 1warszawa 2warszawa 3
W  dniach 21-23 września 2022 r. uczniowie klasy VIII, VII i VI uczestniczyli w trzydniowej wycieczce do Warszawy. W pierwszym dniu zwiedzaliśmy Łazienki Królewskie i Stare Miasto, w tym Zamek Królewski. Drugiego dnia odwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, Sejm oraz Centrum Nauki Kopernik. Ostatniego dnia naszej podróży zaczęliśmy zwiedzanie od Stadionu Legii, po czym pojechaliśmy do pięknego Wilanowa, gdzie uczestniczyliśmy w warsztatach na sarmackim dworze i zwiedzaliśmy Pałac Jana III Sobieskiego.
warszawa 4 warszawa 5

Wybory do Samorządu Uczniowskiego na rok szkolny 2022/2023

 Miło nam poinformować, że w naszej szkole odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego.
Na liście kandydatów znaleźli się uczniowie z klas V-VIII.
W wyniku wyborów powołano Radę Samorządu Uczniowskiego w składzie:

przewodniczący - Adam Kowalczyk
zastępca - Maciej Trzybiński 
skarbnik - Kamil Stopka
sekretarz - Aleksandra Stopka

Nowo wybranemu Samorządowi Uczniowskiemu życzymy owocnej pracy.

Robotyka i programowanie

W ramach pogramu" Labolatoria Przyszłości" uczniowie klasy VI uczestniczą w zajęciach rozwijających kreatywność - Robotyka i programowanie, na których wykorzystywane są pomoce zakupione w ramach tego projektu. Głównym celem jest wsparcie wszystkich w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM tj.:nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka.

Podczas pierwszych wrześniowych spotkań na zajęciach z robotyki uczniowie zapoznawali się z zestawem VEX IQ i budowali pierwszego robota bazowego. Następnie przez kolejne lekcje uczniowie łączyli roboty z Padem i mogli nimi sterować. Udało nam się rozegrać wyścigi zbudowanych robotów.

 

#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

Laboratoria Przyszłości