Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Juliusza Słowackiego
w Zubrzycy Górnej

Slide background
Slide background
Slide background

Materiały do pracy dla klasy IV

Drodzy Uczniowie.

W związku z zaistniałą sytuacją proszę o systematyczne korzystanie z udostępnianych materiałów.

Bardzo proszę o systematyczne rozwiązywanie zadań i odsyłanie na adresy e-mail nauczycieli danego przedmiotu, które są umieszczone na stronie internetowej szkoły.

Pozdrawiam i życzę owocnej nauki

Wychowawczyni

 

 

Materiały do pracy od 27.04.2020r. będą umieszczone w linku poniżej.
 
Kliknij w poniższy link, aby skorzystać z materiałów do samodzielnej pracy, które będą na bieżąco aktualizowane. 
 
 
 
 

 

Materiały do pracy w dniu 24.04.2020r.

Wychowanie Fizyczne

Ponieważ pojawiły się pytania związane z wyskokiem dosiężnym, wyjaśniam jeszcze raz, jak należy dokonać pomiaru.

Osoby, które już wykonały test, nie wysyłają wyniku po raz drugi.

 

Wyskok dosiężny to test, który sprawdza nasz wyskok pionowy w górę. Można powiedzieć, że w ten sposób sprawdza moc i siłę naszych nóg.

Jak się przygotować do wyskoku?

Zacznijmy od kilku ćwiczeń ogólnorozwojowych i wzmacniających całe ciało. Te najlepiej przygotują nas do wyskoku.
Przysiad. To bardzo ważne i podstawowe ćwiczenie wzmacniające. Dzięki niemu będziemy mieć silne nogi, które umożliwią nam wysoki wyskok. Jak zrobić prawidłowo przysiad? Musimy rozstawiać nogi na szerokość bioder. Następnie schodzimy do pełnego przysiadu, oznacza to, że schodzimy jak najniżej do ziemi. Kolana nie mogą wyprzedzać naszych stóp.
Półprzysiad i ćwierć przysiad. Te ćwiczenia można potraktować wymiennie. Jak łatwo się domyślić schodzimy do połowy przysiadu lub do jednej czwartej pełnego zakresu ruchu. Nasze stawy i mięśnie pracują tutaj w niepełnym zakresie ruchu. Kształtujemy tak prawidłowy wzorzec ruchowy, prawidłową postawę do wyskoku.

Jak dokonać pomiaru?

Skok dosiężny polega na tym że stajesz przy pionowej ścianie /druga osoba dokonuje pomiar/, rękę wyciągasz do góry i mierzysz ile masz cm z wyciągniętą ręką. Odsuwasz się 15 cm od ściany i skaczesz do góry klepiąc ręką w ścianę jak tylko najwyżej możesz. (Przykład: uczeń ma 150 cm, gdy rękę podniesie do góry to ma 190 cm, a gdy skoczy to dotyka ręką 225 cm.

225 - cm - 190 cm = 35 cm - wynik skoku dosiężnego)

 

Matematyka

Klikając w poniższy link otworzysz materiały do zajęć z matematyki:

https://docs.google.com/document/d/1fQf_g9JxaU-5MGR5XpgmYsQTR6qSn6_LuGQXJSfyTgI/edit?usp=sharing

 

Przyroda 

Temat: Wody słodkie i wody słone

Proszę zapoznać się z tekstem na stronach 147- 150.

Następnie wykonać stronę 92 i 93 w ćwiczeniach. Proszę tylko potwierdzić, że zadania zostały wykonane.

Na podsumowanie tematu proszę obejrzeć filmik na poniższym linku:

https://www.youtube.com/watch?v=0rVHgxq3a_0

 
 
Religia
Temat nr 45: Płonący krzew i Mojżesz.
Praca z podręcznikiem i ćwiczenia.
W załączniku pomocne teksty: Załącznik temat 25
 
 

Materiały do pracy w dniu 23.04.2020r.

Zaj.wyrównawcze 

W miarę możliwości rozwijaj swoje umiejętności korzystając z serwisu Matzoo https://www.matzoo.pl/klasa4

Zachęcam również do obejrzenia jutro lekcji matematyki https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-4,matematyka-lekcja-3-01042020,47345601

WF 

Temat. Ćwiczenia kształtujące skoczność

Bardzo istotne jest, aby pamiętać, iż ćwiczenia skoczności wykonuje się metodą powtórzeniową. Ćwiczeni poprawiające siłę odbicia: • wyskoki z półprzysiadu • marsz z głębokimi wypadami • wyskoki na podwyższenie np. stopień ze zmianą nóg  • skoki na prostych nogach • wyskoki z głębokiego przysiadu • bieg w miejscu • trucht z wysokim unoszeniem kolan 

Właściwe ćwiczenie skoczności:  - skok dosiężny

Przed wykonaniem sprawdzianu koniecznie zrób rozgrzewkę w celu uniknięcia kontuzji i osiągnięcia lepszego wyniku

Zadanie na ocenę

Wyskok dosiężny jest to test sprawdzający wyskok pionowy w górę, sprawdzający moc kończyn dolnych. Wykonanie polega na tym, że osoba sprawdzana staje obok ściany /bokiem/ lub tablicy pomiarowej. Unosi jak najwyżej ramię znajdujące się przy ścianie. Zaznacza w ten sposób maksymalny punkt zasięgu.
Następnie stojąc w lekkim rozkroku, wykonuje wyskok z miejsca. Wyskok należy wykonać obunóż  z  miejsca
Miarą jest zaznaczenie palcami osiągniętego punktu. Różnica pomiędzy punktem zasięgu w pozycji neutralnej a punktem osiągniętym po wyskoku jest wynikiem próby, który należy przesłać do piątku.

J. angielski

W poniższym linku znajdują się materiały do pracy z języka angielskiego:

Materiały do pracy w dniu 22.04.2020r.

J. angielski

W poniższym linku znajdują się materiały do pracy z języka angielskiego:
 

Matematyka

Temat: Liczby mieszane- ćwiczenia. 22IV2020r.

Wykonaj w miarę swoich możliwości ćwiczenia1-3 ze strony 59 oraz ćw. 4 str.60(zeszyt ćwiczeń), chętni uczniowie mogą wykonać pozostałe ćwiczenia umieszczone w tym temacie.

W razie problemów proszę pisać emaila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę nie wysyłać zdjęć, swoją pracę potwierdź  e-mailem do nauczyciela wpisując w treści: Pracę z matematyki wykonałem.  Pozdrawiam

Przyroda

Temat: Czy wszystkie skały są twarde?

Proszę zapoznać się z tekstem na stronach 144- 146.

W ćwiczeniach zrobić  stronę 90 i 91. Proszę wysłać ćwiczenie 2 i 3 na stronie 91.

                                                                       Pozdrawiam

 Informatyka 
Temat: Program MS Word. Zasady sporządzania notatki.
 
Zapoznaj się z tekstem z podręcznika str. od 102,103

Pomocny materiał znajdziesz także w poniższym linku, postaraj się przerobić znajdujące się tam ćwiczenia i potwierdź – zadanie wykonałem/am/.

 

Materiały do pracy w dniu 21.04.2020r.

Matematyka

Klikając w poniższy link otworzysz materiały do zajęć z matematyki:

https://docs.google.com/document/d/1fQf_g9JxaU-5MGR5XpgmYsQTR6qSn6_LuGQXJSfyTgI/edit?usp=sharing

Technika

Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości ,,Rowerzysta na drodze” 21IV2020r.

Wejdź na stronę  brd.edu.pl Następnie klikamy na znaki pionowe i zapoznajemy się z materiałami umieszczonymi na stronie w kolejnym kroku wybieramy Testy "krótka piłka" - sześć pytań i już wiesz, czy coś wiesz. Rozwiązujemy 9 testów.

Bardzo proszę osoby które nie przesłały zdjęcia makiety (Wykonaj makietę skrzyżowania w dowolnym formacie - wskazówka podręcznik str.58) o przesłanie. Otrzymasz pozytywną ocenę :).Potwierdź w emailu wykonanie dzisiejszych zadań z techniki.

Religia

Temat: W niewoli egipskiej. (nr 44)
Praca z podręcznikiem i ćwiczenia.
W załączniku pomocne teksty Załącznik do tematu 44
Pozdrawiam. Szczęść Boże  ks. Piotr
 

J. angielski

W poniższym linku znajdują się materiały do pracy z języka angielskiego:
 
Plastyka 
Temat: Techniki malarskie 
 
Przeanalizuj tematy dotyczące techniki akwarelowej, temperowej i plakatowej oraz gwaszu w podręczniku na stronie 40-43. Następnie wykonaj ćwiczenie plastyczne na stronie 42. 
Nie odsyłaj pracy. 

Materiały do pracy w dniu 20.04.2020r. 

 Informatyka
Temat: Program MS Word. Skróty klawiaturowe. 
Zapoznaj się z tekstem z podręcznika str.98 i 99
Jeśli posiadasz w swoim komputerze zainstalowany program Word wykonaj i prześlij ćwiczenie z podręcznika „Oko w oko z monitorem”

WF

Piłka ręczna- rzut po przeskoku

 Przeanalizuj technikę rzutu po przeskoku, a następnie spróbuj wykonać zademontrowane ćwiczenie

https://www.youtube.com/watch?v=5g6kNUFH78o

MATEMATYKA 

Temat: Ułamek jako część całości- ćwiczenia.20IV2020

Korzystając z platformy edukacyjnej epodreczniki. Wejdź na stronę:

https://epodreczniki.pl/a/ulamek-jako-czesc-calosci/D13DhXk4t

Zapoznaj się z zamieszczonymi tam informacjami „Ważne!” i  obejrzyj film.

Informacje-Ważne!!! przepisz do zeszytu, ćwiczenia 1 -4 wykonaj online.

Zadanie domowe ćwiczenia str. 56,57(zeszyt ćwiczeń), chętni mogą wykonać pozostałe ćwiczenia z tego tematu.

W razie problemów proszę pisać emaila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Swoją pracę potwierdź e-mailem do nauczyciela (nie wysyłaj zdjęć) Napisz w treści e-maila: Pracę z matematyki wykonałem.

 

20.04.2020r.

Historia – klasa 4

Drodzy Czwartoklasiści!

Musimy sprawdzić wiedzę z rozdziału III „Wojny i upadek Rzeczypospolitej”. Powtórzenie wiadomości było jeszcze w szkole, potem on-line. Zatem za dwa tygodnie, 4 maja 2020 r. zapowiadam sprawdzian.  Szczegółowe informacje podam Wam za tydzień.

A oto już dzisiejszy temat:

Temat: Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni.

  1. Zapoznaj się z tekstem i ilustracjami na stronie 122-124 w podręczniku.
  2. Zapisz w zeszycie i zapamiętaj:
  3. Eugeniusz Kwiatkowski:
  • wybitny naukowiec i polityk (m. in. minister handlu i transportu)
  • służył w Legionach Polskich
  • brał udział w wojnie Polski z Rosją Sowiecką
  • jeden z twórców portu w Gdyni i Centralnego Okręgu Przemysłowego
  1. w 1921 roku rozpoczęto budowę miasta i poru w Gdyni (wypisz ze strony 122 w podręczniku).
  • przyczyny: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  • skutki: …………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………….

Do nauczyciela przedmiotu na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. napisz tylko w treści wiadomości, że zadanie wykonałeś.

Materiały do pracy w dniu 17.04.2020r.

WF 

Zachęcam do gimnastyki

  1. Pajacyki
  2. Przysiady (wykonujemy na całych stopach do pełnego przysiadu).
  3. Wykroki do przodu (stań prosto, stopy na szerokości bioder jedną nogą krok w przód z jednoczesnym obniżeniem bioder i ugięciem nóg, wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie drugą nogą) - 20 powtórzeń.
  4. Pieski (ustaw się w pozycji klęku podpartego, kolana na szerokości bioder, dłonie na szerokości barków. Unieś nogę zgiętą w kolanie, a następnie ją opuść. Wykonuj ćwiczenie na zmianę) - 20 powtórzeń.

 Powtórz całą serię 3 razy.

Matematyka

Klikając w link poniżej otworzysz materiały do zajęć z matematyki w dniu 17.04.2020r

https://docs.google.com/document/d/1fQf_g9JxaU-5MGR5XpgmYsQTR6qSn6_LuGQXJSfyTgI/edit?usp=sharing

Przyroda 17.04.2020

Temat: Poznajemy formy terenu

Przeczytać tekst na stronach 141- 143.

W ćwiczeniach zrobić stronę 88 i 89.  Zadań nie wysyłać.

                                                                                   Dziękuję

Religia

Temat: Jezu, ufam Tobie – Święto Miłosierdzia Bożego.

„Nie znajdzie ludzkość uspokojenia, dopóki się nie zwróci z ufnością do miłosierdzia mojego”. (Pan Jezus do św. s. Faustyny, Dzienniczek, nr 300)

 KORONKA DO MIŁOSIERDZIA BOŻEGO

  (do odmawiania na zwykłej cząstce różańca – 5 dziesiątków)

Na początku
Ojcze nasz, któryś jest w niebie, święć się imię Twoje, przyjdź królestwo Twoje, bądź wola Twoja jako w niebie, tak i na ziemi. Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj i odpuść nam nasze winy jako i my odpuszczamy naszym winowajcom i nie wódź nas na pokuszenie, ale nas zbaw ode złego. Amen.

Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą. Błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi, teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.

Wierzę w Boga, Ojca wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi, i w Jezusa Chrystusa, Syna Jego jedynego, Pana naszego, który się począł z Ducha Świętego, narodził się z Maryi Panny, umęczon pod Ponckim Piłatem, ukrzyżowan, umarł i pogrzebion. Zstąpił do piekieł, trzeciego dnia zmartwychwstał. Wstąpił na niebiosa, siedzi po prawicy Boga Ojca wszechmogącego. Stamtąd przyjdzie sądzić żywych i umarłych. Wierzę w Ducha Świętego, święty Kościół powszechny, świętych obcowanie, grzechów odpuszczenie, ciała zmartwychwstanie, żywot wieczny. Amen.

Na dużych paciorkach (1 raz)
Ojcze Przedwieczny, ofiaruję Ci Ciało i Krew, Duszę i Bóstwo najmilszego Syna Twojego, a Pana naszego Jezusa Chrystusa, na przebłaganie za grzechy nasze i całego świata.

Na małych paciorkach (10 razy)
Dla Jego bolesnej męki, miej miłosierdzie dla nas i całego świata.

Na zakończenie (3 razy)
Święty Boże, Święty Mocny, Święty Nieśmiertelny, zmiłuj się nad nami i nad całym światem.

Można dodać wezwania:

O Krwi i Wodo, któraś wypłynęła z Najświętszego Serca Jezusowego jako zdrój miłosierdzia dla nas, ufamy Tobie. / 3x

Jezu, ufam Tobie. / 3x

  1. Proszę wydrukować tę stronę i wkleić do zeszytu ćwiczeń.
  2. Kto jeszcze nie umie koronki, to się jej nauczy.
  3. Wszyscy niech w rodzinie pomodlą się koronką dziś i w najbliższą niedzielę, najlepiej o godz. 1500, bo jest to godzina miłosierdzia (godzina śmierci Pana Jezusa na krzyżu).

Materiały do pracy w dniu 16.04.2020r.

Język angielski

Klikając poniżej otworzysz materiały do pracy z j. angielskiego

test -16.04

WF

  1. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha.

- Nożyce poziome – pozycja wyjściowa – leżenie tyłem

Maksymalnie dociśnij do podłoża odcinek lędźwiowy. Nie podnoś go przez cały czas trwania ćwiczenia.

 ruch główny

 - podnieś nogi na niewielką wysokość. Im niżej będziesz je trzymać, tym intensywniejsza będzie wersja ćwiczenia. Wykonuj naprzemienne ruchy nogami – raz w prawo, raz w lewo. Nogi powinny się krzyżować.

- Scyzoryki – pozycja wyjściowa – leżenie tyłem

Ćwiczenie - jednoczesne unoszenie nóg i ramion w pozycji leżącej tyłem

- Rowerek w leżeniu tyłem

Możesz skorzystać z poniższej propozycji ćwiczeń

https://www.youtube.com/watch?v=hi6DHBMoNVw

 

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE 16.04.2020

Temat: U progu dojrzewania

  • wpływ hormonów na zmiany zachodzące w organiźmie
  • "huśtawka emocjonalna" czyli zmiany psychiczne w okresie dojrzewania
  • osobnicze cechy a dziedziczenie ich po rodzicach
  • indywidulane tempo rozwoju
  • podstawowe informacja dotyczące dojrzewania
  • wpływ trybu życia natolatka na jego rozwój

Zapoznajemy się z materiałem

https://epodreczniki.pl/a/trudny-okres---dojrzewanie/DblupZKRY

Nastęnie wykonaj ZADANIA POD SPODEM – ćwiczenie 1,2,3

 

Materiały do pracy w dniu 15.04.2020r.

Język angielski

Topic: Powtórzenie propozycji. 

Przypominam, że na czwartek zaplanowany jest sprawdzian. Bardzo ważne jest  składanie propozycje i reagować na nie, dlatego powtórzymy ten temat robiąc zadania z podręcznika ze str. 72.

Zad. 2 przeczytaj kilka razy składanie propozycji i reagowanie na propozycje.  W zeszycie masz te same wyrażenia z podaną wymową. Następnie napisz odpowiedzi do zad. 3,4,5 w zeszycie i prześlij na adres: j. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Zad. 3 Uzupełnij zdania jednym wyrazem – na teście będzie podobnie.

Zad. 4 Wybierz poprawną  odpowiedź.

Zad. 5 Przeczytaj propozycje i udziel odpowiedzi zgodne z buźkami. Zerknij do tabeli w zad. 2, tam znajdują się te same emotikony i odpowiedzi dla nich.

Wszystkie nagrania do podręcznika znajdują się na stronie eDesk. Pearson. Rodzic może się zarejestrować musi posiadać tylko adres mailowy. Dokładna instrukcja na pierwszej stronie podręcznika English Class A1

MATEMATYKA  15IV2020r.   

Temat: Omówienie zagadnień z rozdziału figury geometryczne.

Wykonaj test online, umieszczony na stronie:

https://gwo.pl/strony/2109/seo_link:szkola-podstawowa-klasa4-figury-geometryczne

Po wykonaniu testu otrzymasz natychmiast wynik.

Swoje umiejętności możesz ćwiczyć korzystając z serwisu Matzoo:

http://www.matzoo.pl/klasa4/24

http://www.matzoo.pl/klasa4/rozpoznawanie-katow_24_202

Wykonaj zadania* 1-6 strona 149 dla chętnych  7,8 str.149 (podręcznik), uzasadnij swoje odpowiedzi. Zadania oznaczone gwiazdką odsyłają osoby, które nie otrzymały jeszcze oceny. W razie problemów proszę pisać emaila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przyroda 15.04.2020r.

Temat: Co to jest krajobraz?

Proszę przeczytać tekst na stronie 138- 140.

Następnie proszę wykonać stronę 86 i 87 w ćwiczeniach.

                                                                          Dziękuję i pozdrawiam

Informatyka 15.04.2020r.
 

Temat: Program MS Word. Główne narzędzia edytora tekstu.

 Zapoznaj się z tekstem z podręcznika str. od 100 do 102

 Pomocny materiał znajdziesz także w poniższym linku, postaraj się przerobić znajdujące się tam ćwiczenia

 https://epodreczniki.pl/a/pisanie-za-pomoca-komputera/DxgOoW4ZI

 

Materiały do pracy w dniu 08.04.2020r.

Język angielski

Witam serdecznie!

Temat: New stars – nowe gwiazdy.

Wykonaj zadania z podręcznika str. 76 Zad. 2 w zeszycie uzupełnij kolokacje czasownikami: make,play, ride

Zad. 3 Napisz zdania wstawiając can/can’t oraz and (=i) lub but (=ale)

Superdug can fly but he can’t swim.

Superdug potrafi latać ale nie potrafi pływać.

Zapamiętaj spójnika but (=ale) używamy, gdy łączymy stwierdzenia przeciwstawne.

Str. 77 Przeczytaj reklamę z zadania 9 i odpowiedz na pytania do tej reklamy z zad. 10.

1. Who is Meryl? Kim jest Meryl?

2. What can she do? Co ona potrafi robić?

3. How many prizes are there? Ile tam jest nagród?

4. When is the contest? Kiedy jest ten konkurs?

5. Where is it? Gdzie on jest?

6. Can dogs come? Czy psy mogą przyjść?

Po świętach będzie sprawdzian z rozdziału 5 (w czwartek).

MATEMATYKA 

Temat: Co to jest skala- ćwiczenia. 8IV2020r.

Wykonaj w miarę swoich możliwości ćwiczenia ze strony 52, chętni uczniowie mogą wykonać ćwiczenia umieszczone na stronie 53.

Proszę nie wysyłać zdjęć, swoją pracę potwierdź  e-mailem do nauczyciela wpisując w treści: Pracę z matematyki wykonałem.  Pozdrawiam

Plastyka 

Temat: Stroik świąteczny 

Proszę wykonać stroik wielkanocny lub pisanki (z wydmuszek). Zdjęć pracy proszę nie przysyłać, tylko potwierdzić mailem "Praca wykonana". 
Przypominam o przysyłaniu zaległych prac do oceny tym uczniom, którzy jeszcze tego nie zrobili. 
 
Pozdrawiam
 

Przyroda

Bardzo proszę wszystkich uczniów klasy IV o odesłanie karty pracy znajdującej się na stronie 2 w poniższym dokumencie:
Na stronie internetowej naszej szkoły jest ogłoszony konkurs ,,Liczę się dla Jabłonki". Zachęcam do udziału w konkursie.
 
Dziękuję i pozdrawiam G. Knapczyk

Informatyka 

Temat: Program MS Word. Skróty klawiaturowe.

 Zapoznaj się z tekstem z podręcznika str.98 i 99

 Pomocny materiał znajdziesz w poniższym linku

https://epodreczniki.pl/a/modyfikowanie-tekstow/D1StxFShS

 Jeśli posiadasz w swoim komputerze zainstalowany program Word, wykonaj i prześlij ćwiczenie z podręcznika „Oko w oko z monitorem”

Materiały do pracy w dniu 07.04.2020r.

 Matematyka

Temat: Co to jest skala. 7IV2020r.

Bardzo proszę w skupieniu obejrzyj dokładnie film:

https://www.youtube.com/watch?v=XjbMpzyru2E

Zapisz temat lekcji i jako notatkę w zeszycie zapiszemy: Co to jest skala? (z podręcznika strona 140) Skala określa, ile razy wymiary na rysunku są mniejsze lub ile razy są większe od wymiarów rzeczywistych. Następnie przerysuj z podręcznika znaczki (rysujemy tylko prostokąty w środku nie rysuj obrazków)Jako pierwszy rysujemy znaczek naturalnej wielkości potem rysujemy w skali 1:2 oraz 2:1 nie zapomnij przepisać  informacji umieszczonej pod znaczkami. Przepisz również informację ze strony 140 dotyczącą skali 1:1.

Technika

Temat: Pierwsza pomoc. 7IV2020r.

Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=5i6ngsLmULo

a dowiesz się jak udzielić pierwszej pomocy. Wpisz do zeszytu temat oraz notatkę - poniższe punkty:

  1. Bezpieczeństwo osoby udzielającej pomocy i poszkodowanego oraz wzywanie pomocy.
  2. Sprawdzanie przytomności osoby poszkodowanej oraz wzywanie pomocy.
  3. Oddech.
  4. Pozycja boczna ustalona.
  5. Oddechy ratownicze.
  6. Uciskanie klatki piersiowej.
  7. Łańcuch Przeżycia(w tym punkcie zapisz wszystkie numery alarmowe).

Religia

Temat: Jezus zmartwychwstał!
 
Samodzielna praca z tekstem i notatka (temat spoza podręcznika, tekst poniżej).

Przeczytaj tekst biblijny. Wczuj się w rolę dziennikarza i napisz na kartce artykuł do gazety „MAM NEWSA” o prawdziwości zmartwychwstania Pana Jezusa. Możesz dołączyć krótki wywiad z uczniami.

Łk 24,13-40

„Tego samego dnia dwaj z nich (uczniów) byli w drodze do wsi, zwanej Emaus, oddalonej sześćdziesiąt stadiów od Jerozolimy. Rozmawiali oni z sobą o tym wszystkim, co się wydarzyło. Gdy tak rozmawiali i rozprawiali z sobą, sam Jezus przybliżył się i szedł z nimi. Lecz oczy ich były niejako na uwięzi, tak, że Go nie poznali. On zaś ich zapytał: «Cóż to za rozmowy prowadzicie z sobą w drodze?» Zatrzymali się smutni. A jeden z nich, imieniem Kleofas, odpowiedział Mu: «Ty jesteś chyba jedynym z przebywających w Jerozolimie, który nie wie, co się tam w tych dniach stało». Zapytał ich: «Cóż takiego?» Odpowiedzieli Mu: «To, co się stało z Jezusem Nazarejczykiem, który był prorokiem potężnym w czynie i słowie wobec Boga i całego ludu; jak arcykapłani i nasi przywódcy wydali Go na śmierć i ukrzyżowali. A myśmy się spodziewali, że On właśnie miał wyzwolić Izraela. Tak, a po tym wszystkim dziś już trzeci dzień, jak się to stało. Nadto jeszcze niektóre z naszych kobiet przeraziły nas: były rano u grobu, a nie znalazłszy Jego ciała, wróciły i opowiedziały, że miały widzenie aniołów, którzy zapewniają, iż On żyje. Poszli niektórzy z naszych do grobu i zastali wszystko tak, jak kobiety opowiadały, ale Jego nie widzieli». Na to On rzekł do nich: «O nierozumni, jak nieskore są wasze serca do wierzenia we wszystko, co powiedzieli prorocy! Czyż Mesjasz nie miał tego cierpieć, aby wejść do swej chwały?» I zaczynając od Mojżesza poprzez wszystkich proroków wykładał im, co we wszystkich Pismach odnosiło się do Niego. Tak przybliżyli się do wsi, do której zdążali, a On okazywał, jakoby miał iść dalej. Lecz przymusili Go, mówiąc: «Zostań z nami, gdyż ma się ku wieczorowi i dzień się już nachylił». Wszedł więc, aby zostać z nimi. Gdy zajął z nimi miejsce u stołu, wziął chleb, odmówił błogosławieństwo, połamał go i dawał im. Wtedy oczy im się otworzyły i poznali Go, lecz On zniknął im z oczu. I mówili nawzajem do siebie: «Czy serce nie pałało w nas, kiedy rozmawiał z nami w drodze i Pisma nam wyjaśniał?» W tej samej godzinie wybrali się i wrócili do Jerozolimy. Tam zastali zebranych Jedenastu i innych z nimi, którzy im oznajmili: «Pan rzeczywiście zmartwychwstał i ukazał się Szymonowi». Oni również opowiadali, co ich spotkało w drodze, i jak Go poznali przy łamaniu chleba. A gdy rozmawiali o tym, On sam stanął pośród nich i rzekł do nich: «Pokój wam!» Zatrwożonym i wylękłym zdawało się, że widzą ducha. Lecz On rzekł do nich: «Czemu jesteście zmieszani i dlaczego wątpliwości budzą się w waszych sercach? Popatrzcie na moje ręce i nogi: to Ja jestem. Dotknijcie się Mnie i przekonajcie: duch nie ma ciała ani kości, jak widzicie, że Ja mam». Przy tych słowach pokazał im swoje ręce i nogi”.

 
Pozdrawiam i życzę radosnego świętowania. Niech Pan Jezus zmartwychwstały wypełnia serca pokojem i radością. Alleluja!
ks. Piotr
 

Zajęcia wyrównawcze z j. polskiego

W ramach usprawnienia techniki pisania i czytania, proszę o przepisanie dowolnego wiersza o tematyce wiosennej.

 

Materiały do pracy w dniu 06.04.2020r.

 Informatyka 6.04.2020

 Temat:  Czym jest internet?

Obejrzyj film https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-4,informatyka-31032020-lekcja-1,47327718

Odpowiedz na pytania:
1.   Czym jest internet.
2.   Jakie są zagrożenia w internecie.
3.   Jak wyszukiwać informacje w internecie.
4.   Co Cię najbardziej zainteresowało w tym filmie.
Wyślij odpowiedzi.
 

J. angielski

W poniższym linku znajdują się materiały do pracy z języka angielskiego:

https://drive.google.com/file/d/1AIu3ZU8DUQCBWETm2E5_1mK76nf2Y5Bs/view

Wychowanie fizyczne

1. Zestaw ćwiczeń porannych na ten tydzień
 
2. Zakładamy dziennik aktywności fizycznej. Forma dowolna np. kartka papieru. Zapisujemy rodzaj aktywności w danym dniu /np. zestaw ćwiczeń, skoki na skakance, chodzenie itp./ oraz orientacyjny czas trwania ćwiczeń. Dziennik będzie do oddania i oceny.
 
Matematyka

Temat: Koła i okręgi- ćwiczenia. 6IV2020r.

Korzystając z materiałów umieszczonych na poprzednich lekcjach wykonaj ćwiczenia 5-7 w zeszycie ćwiczeń str.51 dla chętnych 8 str.51

Wykonaj na kartce z bloku A4 rysunek o dowolnej tematyce z kół i okręgów.

06.03.2020r.

Historia – klasa 4, praca w domu

Temat: Józef Piłsudski i niepodległa Polska – ciąg dalszy.

  1. Zapoznaj się z tekstem i ilustracjami na stronie 114-115 w podręczniku.
  2. Zapisz w zeszycie i zapamiętaj:
  3. Po I wojnie światowej trwały walki o granice Polski 1918-1921.
  4. W latach 1919-1921 trwała wojna z Rosją Sowiecką. Przełomowym momentem wojny była Bitwa Warszawska w sierpniu 1920r., dzięki zwycięstwu Polacy uratowali niepodległość swojego państwa, do Polski przyłączono Wilno i Lwów (znajdź te miasta na mapce str. 116 w podręczniku).
  5. do Polski przyłączono również Wielkopolskę i część Śląska (ziemie zakreskowane na mapce str. 116 w podręczniku).

Tym razem pracy swojej nie odsyłaj nauczycielowi.

 

Materiały do pracy w dniu 03.04.2020r.

 WF 

Ćwiczenia koordynacyjne

- krążenia ramion w przód, następnie w tył

- krążenia ramion naprzemian – PR w przód, LR w tył

pozycja wyjściowa:

- stań w lekkim rozkroku

- wykonaj bieg w miejsc /tzw. Bokserski/u wysoko unosząc kolana, prostując lekko ramiona w przód

- przy wyproście lewej ręki prawe kolano powinno być ugięte

- wykonuj bieg przez kilkanaście sekund

Matematyka

Temat: Koła i okręgi- ćwiczenia. 3IV2020r.

Korzystając z materiałów umieszczonych na poprzedniej lekcji wykonaj ćwiczenia 1-4 w zeszycie ćwiczeń str.50

Uprzejmie proszę uczniów , którzy do tej pory nie odesłali żadnych materiałów o odesłanie zadań. Pozostałych uczniów proszę o potwierdzenie wykonania ćwiczenia wpisując w treści e-maila: Pracę z matematyki wykonałem. Pozdrawiam

 

PRZYRODA   03.04 2020

Jeszcze raz proszę wrócić do tematu „Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach?”. Na podstawie tych wiadomości zrobić stronę 79 i 80.

Proszę o wysłanie strony 80 z ćwiczeń.

                                                                       Dziękuję i pozdrawiam

Religia
Temat nr 43: Bóg opiekuje się ludem - dzieje Józefa.
Praca z podręcznikiem i ćwiczenia.
Szczęść Boże.
ks. Piotr

Materiały do pracy w dniu 02.04.2020r.

Zaj.wyrównawcze

W miarę możliwości rozwijaj swoje umiejętności korzystając z serwisu Matzoo https://www.matzoo.pl/klasa4

Zachęcam również do obejrzenia jutro lekcji matematyki (godz.9:00-9:25) w TVP3

 

WF 

W trosce o zdrowie, zachęcam Was do codziennej aktywności fizycznej.

Przesyłam propozycję ćwiczeń ogólnorozwojowych

https://www.youtube.com/watch?v=uMHreHGYH9w

Materiały do pracy w dniu 01.04.2020r.

Matematyka

Temat: Koła i okręgi. 1IV2020r

Jeśli masz możliwość polecam rozpocząć lekcję od obejrzenia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=t5Qa3oTOV3I

Przeczytaj z podręcznika temat ,,Koła i okręgi”str.137

Zapisz w zeszycie temat, następnie narysuj koło i okrąg (Tak jak w podręczniku na str.137, koło zamaluj, figury podpisz) Zapisz definicję koła i okręgu (z podręcznika). Wykonaj ćwiczenie B w zeszycie(przerysuj koło do zeszytu i zapisz odpowiedź) Zapisz pod rysunkiem ostatnie zdanie ze str.137 z podręcznika dotyczące środka okręgu i środka koła. Przerysuj okrąg ze strony 138 w którym zostały narysowane: cięciwa, średnica, promień. Zapisz definicję promienia, cięciwy, średnicy, które zostały umieszczone obok rysunku.

Na dowolnej kartce poćwicz rysowanie kół i okręgów oczywiście używając cyrkla.

 Informatyka 1.04.2020

 Temat:  Czym jest internet?

Obejrzyj film https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-4,informatyka-31032020-lekcja-1,47327718

Odpowiedz na pytania:
1.   Czym jest internet.
2.   Jakie są zagrożenia w internecie.
3.   Jak wyszukiwać informacje w internecie.
4.   Co Cię najbardziej zainteresowało w tym filmie.
 

PRZYRODA 1.04 2020

Jeszcze raz proszę wrócić do tematu „Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach?”. Na podstawie tych wiadomości zrobić stronę 79 i 80.

Proszę o wysłanie strony 80 z ćwiczeń.

                                                                       Dziękuję i pozdrawiam

 

Materiały do pracy w dniu 31III2020r.

Matematyka 31III 2020r.

Temat: Obwody prostokątów i kwadratów - ćwiczenia 31III2020r.

Korzystając z materiałów umieszczonych na poprzedniej lekcji wykonaj ćwiczenia 1-4 w zeszycie ćwiczeń str.48 dla chętnych strona 49

Swoją pracę potwierdź e-mailem do nauczyciela (nie wysyłaj zdjęć) Napisz w treści e-maila: Pracę z matematyki wykonałem.

Technika (31III2020)

Temat: Bezpieczeństwo rowerzysty.

Proszę o zapisanie tematu lekcji w zeszycie. Odczytaj tekst ,,Znaki chronią rowerzystę” strona 60 w podręczniku następnie obejrzyj film:

https://www.youtube.com/watch?v=z5L8xAc6Mwk

Zapoznaj się z tekstem ,,Czego nie wolno rowerzyście?” ze strony 61 w podręczniku. Narysuj w zeszycie  i uzupełnij tabelę według poniższego wzoru:

Jak należy dbać o swoje bezpieczeństwo podczas jazdy rowerem?

Jakie zachowania są niebezpieczne dla rowerzysty

1.

a)

2.

b)

3.

c)

W ramach techniki możecie obejrzeć program edukacyjny TVP 3 w środę o godzinie 8:00 lub powtórkę o godz. 12:30

Zajęcia wyrównawcze

Karta pracy do zajęć wyrównawczych w poniższym linku: 

https://docs.google.com/document/d/17mznR_CDUAgO-YA8JbF-Whk7UX9q4XrGl287tdNFKlA/edit?usp=sharing

Materiały do pracy w dniu 30III2020r.

Informatyka

Temat: Rodzaje wyszukiwarek internetowych.

Zapoznaj się co to jest i jak działają wyszukiwarki internetowe. Obejrzyj filmy  i naucz się ich nazw.

https://www.youtube.com/watch?v=uCVL8Au7RYg

https://www.google.com/intl/pl/search/howsearchworks/crawling-indexing/

Jeśli nie założyłeś skrzynki pocztowej to proszę o jej założenie i wyślij mi adres do kontaktu, najlepiej by po adresie można było Was zidentyfikować. Jeśli masz w tym trudności- poproś starsze rodzeństwo. Mój adres e-mail na stronie szkoły.

Matematyka

Temat: Obwody prostokątów i kwadratów. 30III2020r.

Jeśli masz możliwość polecam rozpocząć lekcję od obejrzenia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=0NF0ElPmqhQ Przeczytaj z podręcznika temat ,, Obwody prostokątów i kwadratów”str.135 

Korzystając z platformy edukacyjnej epodreczniki. Wejdź na stronę:  https://epodreczniki.pl/a/obwody-prostokatow-i-kwadratow/Dy0TdoDGH Zapoznaj się z zamieszczonymi tam przykładami i obejrzyj film.

Zapisz w zeszycie definicję obwodu wielokąta: Obwód wielokąta to suma długości wszystkich jego boków. Obliczając obwód figury wszystkie boki muszą być wyrażone w takiej samej jednostce.

Przerysuj z podręcznika kwadrat o boku 2cm, zapisz jak obliczamy obwód oraz prostokąt o wymiarach 15mm x 40mm, zapisz jak obliczamy obwód.(przykłady str.135) Zmierz obwody trzech ,,prostokątnych” figur w swoim otoczeniu (np. blat biurka, blat stołu)

Wychowanie Fizyczne

Przesyłam  krótkie filmiki przedstawiające technikę podań i chwytów w piłce ręcznej

https://www.youtube.com/watch?v=6T1dBroSfUY&list=PLtslWZmjd-f4KDZJgUvR_YL...

 

Materiały do pracy w dniu 27III2020r.

Matematyka 27III2020r.

Temat: Prostokąty i kwadraty- ćwiczenia. 27III2020r

  1. Korzystając z platformy edukacyjnej epodreczniki. Wejdź na stronę:

https://epodreczniki.pl/a/wielokaty-ich-wlasnosci-i-rodzaje/DjenOsrxn

  1. Zapoznaj się z zamieszczonymi tam tekstami, obejrzyj film i wykonaj ćwiczenia on-line1-6 .
  2. Wykonaj ćwiczenia 1-3 w zeszycie ćwiczeń strona 47*, dla chętnych 4 str.47*

Proszę o odesłanie tylko zadań oznaczonych gwiazdką.

WF kl. IV

W trosce o własne zdrowie zachęcam Was do codziennej aktywności fizycznej.  W przerwach między kolejnymi zadaniami, wykonaj kilka prostych ćwiczeń np. pajacyki, skłony, przysiady. 

Przyroda  27.03. 2020r.

Proszę przeczytać tekst z podręcznika ze stron 124- 129 ‘’ Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach’’.

W ćwiczeniach  zrobić stronę 78 i 79. Proszę wysłać stronę 78.

                                                           Dziękuję i pozdrawiam

Materiały do pracy w dniu 26III2020r.

WF IV 

Zachęcam do aktywności  fizycznej w tym trudnym dla nas czasie. Nie zaprzestajemy zajęć z wychowania fizycznego. W sieci  pojawiło się bardzo wiele propozycji i rozwiązań ćwiczeń fizycznych do samodzielnego wykonywania w domu. Można je wykonywać w ramach gimnastyki porannej lub jako elementy zabawy w czasie spędzania wolnego czasu.

Materiały do pracy w dniu 25III2020r.

j.angielski 25 III 2020  (kliknij w link obok)

Informatyka 25III 2020

Temat: Rodzaje wyszukiwarek internetowych.

Zapoznaj się co to jest i jak działają wyszukiwarki internetowe. Obejrzyj filmy  i naucz się ich nazw.

https://www.youtube.com/watch?v=uCVL8Au7RYg

https://www.google.com/intl/pl/search/howsearchworks/crawling-indexing/

Jeśli nie założyłeś skrzynki pocztowej to proszę o jej założenie i wyślij mi adres do kontaktu, najlepiej by po adresie można było Was zidentyfikować. Jeśli masz w tym trudności- poproś starsze rodzeństwo. Mój adres e-mail na stronie szkoły

Matematyka 25III2020r.

Temat: Prostokąty i kwadraty 

  1. Przeczytaj z podręcznika temat ,,Prostokąty i kwadraty”str.133
  2. Wykonaj w zeszycie notatkę dotyczącą prostokąta i kwadratu (przepisz informacje (nad i pod rysunkiem) dotyczące prostokąta i kwadratu oraz przerysuj figury- podręcznik str.133 pod obrazkiem)
  3. Wykonaj zadanie 1 str. 133 (podręcznik), dla chętnych zadanie 3 str. 133 (podręcznik)

Matematyka 24III2020r.

Temat: Wielokąty - ćwiczenia.

Korzystając z podręcznika str.131 lub epodręcznika:

https://epodreczniki.pl/a/wielokaty-ich-wlasnosci-i-rodzaje/DjenOsrxn

Wykonaj ćwiczenia 1-3 str.46 dla chętnych 5,6 str.46

Technika  24III2020r.

Temat: To takie proste! – Makieta skrzyżowania.

W dalszym ciągu pracujemy nad  makietą skrzyżowania oraz powtarzamy znaczenie wybranych znaków ostrzegawczych, zakazu, nakazu i informacyjnych oraz znaków poziomych, zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania określonych manewrów na drodze oraz  kolejność przejazdu poszczególnych pojazdów przez skrzyżowania różnego typu.

(zobacz link na dole technika)

Przyroda (karty pracy znajdują się w poniższym linku)

https://docs.google.com/document/d/1eV5_djBS4hujjzQU4E01lmHm9-Tzw7R2dio1TKN5pMo/edit?usp=sharing

 Informatyka 23III2020

Temat: Wstęp do programowania w Scratch.

Zapoznaj się z materiałami na następujących stronach:

https://www.youtube.com/watch?v=YVyDXUTMqqA&feature=youtu.be

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty3

http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Interaktywna_mapa_Polski_(punkty)

Matematyka  23III2020r(materał zostanie utrwalony po powrocie do szkoły)

Temat: Wielokąty. 

  1. Przeczytaj z podręcznika temat ,,Wielokąty”str.131
  2. Korzystając z platformy edukacyjnej epodreczniki. Wejdź na stronę:

https://epodreczniki.pl/a/wielokaty-ich-wlasnosci-i-rodzaje/DjenOsrxn

  1. Zapoznaj się z zamieszczonymi tam tekstami, obejrzyj film i wykonaj ćwiczenia on-line1-5.
  2. Zapisz w zeszycie definicję wielokąta, możesz przepisać z epodręcznika (Ważne- oznaczone niebieską kreską)

Matematyka 16-20III 2020r.

Temat: Mierzenie kątów – ćwiczenia.

Zadanie 1. Wykonajcie zadanie 1 str. 130 z Podręcznika. Napiszcie w punktach, jakie czynności po kolei należy wykonać, żeby narysować kąt o podanej mierze stopniowej. Korzystając z opracowanej instrukcji, rozwiążcie w zeszytach zadania.

Możesz skorzystać z filmu umieszczonego na stronie:

https://epodreczniki.pl/a/mierzenie-katow/DEKvi2ZGq

Zadanie 2. Rozwiążcie zadanie 3 str. 45 z Zeszytu ćwiczeń. Pracujcie starannie i dokładnie.

Temat: Rozwijanie wyobrażni geometrycznej.

Dzisiaj ćwiczymy wyobraźnie geometryczną  razem z Punktowcami. Jednak zanim zacznie się na serio ćwiczyć, dobrze jest się rozgrzać. Punktowce- ćwiczenia rozgrzewkowe znajdziecie w linku: ćwiczenia punktowce Oczywiście nie wszystko do zrobienia :).

Temat: Działania na liczbach naturalnych.

Skorzystaj z serwisu MATZOO i zmierz się z tabliczką mnożenia(obok link) https://www.matzoo.pl/klasa4/tabliczka-mnozenia-na-czas_19_249

Ćwicz działania pisemne na liczbach naturalnych, możesz korzystać z serwisu Matzoo:

https://www.matzoo.pl/klasa4/dodawanie-pisemne-poziom-a_60_62

https://www.matzoo.pl/klasa4/odejmowanie-pisemne-poziom-a_60_64

https://www.matzoo.pl/klasa4/mnozenie-pisemne-poziom-a_60_66

https://www.matzoo.pl/klasa4/dzielenie-pisemne-poziom-a_60_568

Wszystkim życzę wytrwałości i powodzenia.

 

Historia –  zadania do samodzielnej pracy w domu:

  1. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z rozdziału III „Wojny i upadek Rzeczypospolitej”.
  2. Wykonanie w zeszycie pisemnie zadań z podsumowania ze strony 110 z podręcznika.
  3. Ćwiczenia powtórzeniowe z chronologii – skorzystaj z materiałów edukacyjnych na stronie https://epodreczniki.pl/

/instrukcja: wpisz w przeglądarce internetowej https://epodreczniki.pl/a/czas-i-mapa-w-historii/DoQBzgn2D  Przeczytaj temat Czas i mapa w historii, odtwórz film o historii Kingi i wykonaj ćwiczenia od 1-13/

J. Polski 

Temat:  Ruszamy w podróż do baśniowej krainy.  (18.03 – środa)

(str. 199) -„Podróż do nieznanej krainy”, Opis obrazu;

Odpowiadź na pytania:

  1. Jaki jest czas i miejsce przedstawione na obrazie?
  2. Opisz elementy realistyczne i fantastyczne znajdujące się na obrazie (fantastyczne – nieprawdziwe)

Temat: Dobroć nagrodzona. (19.03 – Czwartek)

(str.200-206)- Baśń  Ch. Perrault  „Kopciuszek”

  1. Przeczytaj baśń.
  2. Wypisz z tekstu elementy fantastyczne i realistyczne.
  3. Przepisz notatkę

Baśń to utwór, który ma następujące cechy charakterystyczne:

- występuje charakterystyczne rozpoczęcie ( np. za górami, za lasami …) i charakterystyczne zakończenie ( np. i ja tam byłem …, żyli długo i szczęśliwie)

- ma nieokreślony czas i miejsce wydarzeń ( nie wiemy dokładnie gdzie i kiedy rozgrywa się akcja)

- występują elementy fantastyczne i realistyczne

- występuje świat dobra i zła

- ma szczęśliwe zakończenie

  1. Obejrzyj baśń o Kopciuszku i narysuj ilustrację do baśni.

PLASTYKA KLASA IV

  • Proszę dokończyć martwą naturę pastelami- zadanie rozpoczęte na lekcji;
  • Proszę wykonać autoportret węglem rysunkowym w formacie A3 (duży, biały blok).

 JĘZYK ANGIELSKI

Proszę o powtórzenie:

-  słownictwo z rozdziału 5 – nazwy czynności (swim, write, fix…) – obowiązuje pisownia z pamięci

- użycie czasownika can – mogę , umiem, potrafię w zdaniach twierdzących, przeczących i pytających oraz krótkie odpowiedzi

- Propozycje – pisownia z pamięci!

W zeszycie ćwiczeń uczniowie mają rozwiazać zadania z rozdziału 5 od str. 42 do 49 (oprócz zadań na słuchanie i str. 47)

Make questions. Utwórz pytania:

0 you / ten / make / can / posters / ?

Can you make ten posters?

 

1. Jack and I / home / go / can / ?

2.  /can / your dad /a camera / fix / ?

3. mum / can / what / do / your / ?

4. the students / can / read / difficult words / ?

5. Betty’s dog / fast / can / run / ?

 

Klikając w poniższe linki otworzysz zadania do samodzielnej pracy z poszczególnych przedmiotów.

technika

karta pracy j.angielski

karta pracy przyroda

zadania WDŻ

zadania zajęcia korekcyjno - kompensacyjne